نسخه چاپی

كارشناس مسائل منطقه مطرح كرد:

توانایی حزب الله در ایجاد آرامش و ثبات لبنان

توانايي حزب الله در ايجاد آرامش و ثبات لبنان

كارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حزب‌الله یك جریان كاملاً شناخته‌شده است كه در دولت و مجلس نمایندگانی دارد درعین‌حال از بزرگ‌ترین گروهای سیاسی و اجتماعی است كه در عرصه لبنان فعالیت داشته و در گذشته اثبات كرده است كه توانایی هماهنگی و به میدان كشیدن نیروها برای صلح و ثبات را داشته و در صورت نیاز حزب‌الله این توان را دارد كه به آرامش در لبنان كمك نماید.

دکتر حسن لاسجردی کارشناس مسائل غرب آسیا با گریزی به اعتراضات اخیر لبنان گفت: نیروهای معترض به دولت دیاب به دلایل مختلف به دولت اعتراض کردند و دولت کار خود را کنار گذاشت اما معترضین به دولت مستقر که حریری را به عنوان نماینده یا نخست‌وزیر انتخاب کردند هنوز موفق به تشکیل دولت نشدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در لبنان بزرگ‌ترین مشکل، فساد اقتصادی و داخلی است که سبب اعتراضات خیابانی شده است. درعین‌حال موضوعات سیاسی نیز می‌تواند تشدیدکننده این مسئله باشد اعتراض مردم به دلیل مشکلات سیاسی اقتصادی است که توسط گروه‌ها و احزاب سیاسی تشدید می‌شود و تلاش می‌کند تا اعتراضات اخیر را زنده نگه‌دارند و اعتراضات ملغمه‌ای از اعتراض‌های سیاسی و اقتصادی به همراه گروه‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی است.

وی در پاسخ به امکان دامنه‌دارتر شدن اعتراضات خاطرنشان کرد: احتمال این مسئله وجود دارد، در صورت عدم استقرار دولت و حل نشدن مشکلات سیاسی و همچنین کاهش نیافتن مشکلات مردم نظیر کم شدن ارزش پول ملی و مصائب اقتصادی ممکن است به تشدید اعتراضات بیانجامد ولی تمام تلاش‌ها در لبنان به دنبال متلاطم نشدن جامعه است.

لاسجردی ادامه داد: گروه‌های لبنان یکدیگر را می‌شناسند و دو طرف شناخت قابل توجهی از یکدیگر دارند و در تلاش هستند در ضمن رقابت، هزینه بالایی متحمل جامعه نشود بلکه رقابت با حداقل هزینه اصلاحات در جامعه لبنان صورت گیرد.

این کارشناس منطقه به نقش حزب‌الله در کاهش تنش‌های سیاسی پرداخت و گفت: همه گروه‌های سیاسی لبنان که به‌عنوان جریان هشت و 14 مارس شناخته می‌شوند دارای هواخواهان در دولت و مجلس هستند اما حزب‌الله یک جریان کاملاً شناخته‌شده است که در دولت و مجلس نمایندگانی دارد درعین‌حال از بزرگ‌ترین گروهای سیاسی و اجتماعی است که در عرصه لبنان فعالیت داشته و در گذشته اثبات کرده است که توانایی هماهنگی و به میدان کشیدن نیروها برای صلح و ثبات را داشته و در صورت نیاز حزب‌الله این توان را دارد که به آرامش در لبنان کمک نماید.

۱۴۰۰/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...