نسخه چاپی

رهبر انقلاب بزرگ‌ترین تشویق كننده واكسن سازان ایرانی/ تا پایان سال همه گروه‌های هدف دوز اول را دریافت خواهند كرد

رهبر انقلاب بزرگ‌ترين تشويق کننده واکسن سازان ايراني/ تا پايان سال همه گروه‌هاي هدف دوز اول را دريافت خواهند کرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا گفت: دیروز مقام معظم رهبری كار بزرگی كردند كه بزرگترین تشویق برای دانشمندان داخلی است.

به گزارش نما ،  علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: این خبر خوبی است که ویروس کرونا علی رغم جهش‌ها واکسن پذیر است و با زدن واکسن به میزان کافی به ویژه به افراد سالمند و پرخطر می‌توان میزان ابتلا و مرگ و میر‌های کرونا در جهان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی به میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در انتخابات اشاره کرد و گفت: ارزیابی میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در انتخابات از طرف وزیر کشور در جلسه ارائه شد و انتخابات با رعایت ٧٧.٩ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شکل قابل قبولی برگزار شده است البته در برخی موارد تجمعاتی داشتیم و همکاری هلال احمر و بسیج و ناجا و سایر نهاد‌ها خوب بود و انتخابات از نظر رعایت شیوه نامه‌ها به خوبی انجام شد.

رئیسی درباره تزریق دوز دوم واکسن فت: مردم عزیز نگران تزریق دوز دوم نباشند، ما به اندازه کافی واکسن داریم و توزیع کرده ایم و امروز هم تعدادی واکسن توزیع می‌کنیم و دوز دوم واکسن برای افراد بالای ٧٠ تزریق خواهد شد و جاماندگان بالای ٧٠ سال که دوز اول دریافت نکرده اند دوز اول را دریافت خواهد کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در تهران مشکلاتی از قبیل شلوغی برخی مراکز واکسیناسیون داشتیم که با راه اندازی ٧۵ مرکز تجمیعی دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت البته در سایر نقاط کشور مشکلی نداشتیم.

وی ادامه داد: امکان تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم تا ٨ هفته و استرازنکا تا ١٢ هفته بعد وجود دارد و باید به دانشمندان ایرانی تبریک بگوییم که به سمت تولید واکسن رفته اند و ما قدردان دانشمندان هستیم چرا که همه پلت فرم‌های واکسن را در ایران داریم و با وجود این واکسن‌ها آینده خوبی در پیش خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دیروز مقام معظم رهبری کار بزرگی کردند که بزرگترین تشویق برای دانشمندان داخلی است زمانی که رهبر اعتماد و واکسن داخلی تزریق می‌کنند بزرگترین تشویق برای همه تولیدکنندگان نه فقط برکت است.

رئیسی گفت: ما در آینده ٧ تا ٨ میلیون دوز واکسن به دستمان خواهد رسید و فرایند واکسیناسیون با ادامه واردات و تولید داخل تسریع خواهد شد و قول دولت که «واکسیناسیون همه گروه‌های هدف تا پایان سال صورت خواهد گرفت و که این جمعیت یک دوز واکسن دریافت خواهند کرد»، محقق خواهد شد. 

دانشجو 

۱۴۰۰/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...