نسخه چاپی

تزریق واكسن كرونا در مازندران از سر گرفته شد

تزريق واکسن کرونا در مازندران از سر گرفته شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت كه همزمان با تامین سراسری واكسن كرونا و تحویل ۳۱ هزار دوز واكسن به استان ، تزریق واكسن مدر مازندران از سر گرفته شده است.

به گزارش نما ، دکتر قاسم اویس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : روز گذشته ۳۱ هزار دوز واکسن کرونا به استان مازندران ارسال و امروز در شهرستان ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله افراد بالای ۶۸ سال واکسینه خواهند شد ، گفت : به این گروه سنی فراخوان از سوی پزشکان خانواده داده شد تا از روز دوشنبه هفته جاری برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : همچنین افراد گروه سنی ۷۰ سال به بالا و برخی از جانبازان و افراد دارای بیماری خاص که از واکسیناسیون جا مانده اند نیز امروز واکسینه خواهند شد.

دکتر اویس تاکید کرد : افراد برای تعیین تکلیف تزریق واکسن نیازی به مراجعه حضوری ندارند و افراد مشمول این دوره از واکسیناسیون طبق نوبت منتظر تماس تلفنی و یا ارسال پیامک باشند.

واکسیناسیون ۱۰ درصدی جمعیت مازندران

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که تاکنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن در مازندران تزریق شده است ، گفت : از این تعداد ۲۰۰ هزار دوز برای واکسیناسیون نوبت اول و ۱۰۰ هزار دوز برای مرحله دوم بوده است.

وی جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران را ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر برآورد کرد و افزود : تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در استان به صورت کامل واکسینه شدند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دو دانشگاه در حال حاضر یک هزار و ۴۷ نفر می باشد که در طول ۱۰ وز رشد ۲.۵ برابری داشته است. 

همچنین هم اکنون شهرستان های آمل  ، محمودآباد ، قائمشهر ، چالوس ، نور ، نوشهر ، ساری ، بابل ، سوادکوه، رامسر ، فریدونکنار ، جویبار و بهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و ۹ شهرستان دیگر به رنگ نارنجی در آمدند.

۱۴۰۰/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...