نسخه چاپی

دستگیری عامل ارتش روسیه در بندر اودسا

عکس خبري -دستگيري عامل ارتش روسيه در بندر اودسا

سرویس امنیتی اوكراین از بازداشت "یك عامل اطلاعاتی ارتش روسیه" كه قصد حمله در بندر اودسا، بزرگ‌ترین بندر این كشور در دریای سیاه را داشت، خبر داد.

به گزارش نما، سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: وظیفه اصلی این عامل اطلاعاتی ارتش روسیه این بود که از طریق خرابکاری و اقدامات تروریستی، اوضاع سیاسی در بندر اودسا را به هم بریزد. این فرد در حالی که تلاش می‌کرد برای انجام حملاتش نیرو جذب کند، بازداشت شد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه و دفاع روسیه هنوز درباره این بیانیه اوکراین هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

کی‌یف، واشنگتن و پایتخت‌های غربی نگرانی‌هایی را درباره بسیج نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و احتمال حمله مطرح کرده‌اند. مقامات آمریکا و روسیه از روز دوشنبه مذاکراتی را در ژنو با هدف رفع این بحران آغاز کرده‌اند.

مسکو برنامه‌ریزی برای یک حمله را رد کرده، اوکراین و ناتو را به تشدید تنش‌ها متهم کرده و از ناتو خواسته تا تضمین کند که به کی‌یف امکان عضویت در این ائتلاف را نمی دهد.

روابط اوکراین با روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به مسکو و اقدام نیروهای تحت حمایت روسیه در تصرف بخش‌هایی در شرق اوکراین که کی‌یف خواستار بازگرداندن آنهاست، مخدوش شد. کی‌یف اعلام کرده که از آن زمان تا کنون حدود ۱۵ هزار تن در درگیری‌ها کشته شده‌اند.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...