نسخه چاپی

آخرین جزئیات افزایش حقوق سربازان وظیفه/ زمان واریز حقوق جدید

آخرين جزئيات افزايش حقوق سربازان وظيفه/ زمان واريز حقوق جديد

افزایش حقوق كاركنان وظیفه یكی از مهمترین دغدغه‌های سربازان است به خصوص این بار كه مجلس شورای اسلامی افزایش «میلیونی» را برای حقوق آنها تصویب كرده است.

به گزارش نما ، سربازی از جمله موضوع پراهمیت خانواده‌های ایرانی است چراکه جوانان ذکور با رسیدن به سن ۱۸ سالگی باید وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند یا به خدمت سربازی رفته یا از معافیت‌های پیش رو از جمله ادامه تحصیل، پزشکی، کفالت... استفاده کنند.

ازجمله یکی از مهمترین دغدغه های جوانانی که به خدمت سربازی می روند مسأله « حقوق» است؛ حقوقی که طبق قانون باید به کارکنان وظیفه پرداخت شود؛ موضوعی که در سال‌های اخیر مطالبه مشمولان بوده و پیگیری مسوولان ستادکل و نمایندگان مجلس را هم در پی داشته است تا آنجا که در سالهای اخیر در چندین نوبت افزایش حقوق در دستور بوده تا در نهایت به مبلغ مدنظر در قانون منجر شود.

و اما در جریان تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در سال گذشته یکی از موارد مهم درباره سربازان، مساله افزایش حقوق بود که مقرر شد حداقل حقوق سربازان به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد؛ مساله‌ای که فعلاً محقق نشده و باید منتظر ماند.

از سوی دیگر مسئله افزایش حقوق سربازان فقط به بودجه ۱۴۰۱ ختم نشد و ۲۵۰ هزار تومان از ابتدای اول اسفند ۱۴۰۰ به حقوق تمام سربازان اضافه شد؛ اما این اضافه مبلغ جدای آن افزایش قابل توجه حقوقی بود که در مجلس عنوان و در رسانه‌ها بدان پرداخته شد.

حال سوال این است که مبلغ تصویب شده مجلس در خصوص افزایش حقوق سربازان چه زمانی محقق شده و به حساب سربازان واریز می شود؟

پیگیری خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از مسوولان مربوطه حاکی از این است که باید تا اول اردیبهشت ماه منتظر ماند و دید تا چه مقدار بودجه به ستادکل نیروهای مسلح اختصاص می یابد تا به عنوان افزایش حقوق به سربازان پرداخت شود؛ در این صورت می توان درباره افزایش حقوق میلیونی سربازان و میزان دقیق آن اطلاع رسانی کرد.

گفتنی است مخاطبان فارس من با درج موضوعی با عنوان «افزایش‌حقوق‌سربازان‌خواسته‌برحق‌آنهاست!» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.


منبع : فارس

۱۴۰۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...