نسخه چاپی

پسر ترامپ: آمریكا كمبود شیرخشك دارد، كنگره 40 میلیارد دلار به اوكراین می‌دهد

پسر رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریكا در توییتی انتقادی نوشت كه آمریكا با مشكل كمبود شیرخشك مواجه است اما در این شرایط كنگره به دنبال ارسال ۴۰ میلیارد دلار به اوكراین است.

به گزارش نما، «دونالد ترامپ جونیور» فرزند ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده، اقدام مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در به تصویب درآوردن کمک اضافی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را در شرایطی که این کشور با معضل کمبود شیرخشک مواجه شده، مورد انتقاد قرار داد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: در حال حاضر نمی‌توانید شیرخشک در ایالات متحده پیدا کنید اما کنگره امروز به ارسال ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین رأی می دهد. برای تغییر وضعیت، بیاییم آمریکا را در اولویت قرار دهیم».

پسر ترامپ در حالی چنین پیامی را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند شرکت‌های بزرگ تولید شیرخشک کودک در ایالات متحده به خاطر کاهش شدید تولید و ذخیره انبار این محصول، سهمیه‌بندی آن را کلید زدند.

سی ان ان گزارش داده که خرید شیرخشک به یک مشکل جدی برای والدین آمریکایی تبدیل شده و برخی از آنها مجبور شده‌اند برای خرید شیرخشک به یک ایالت دیگر سفر کنند. برخی والدین هم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به سمت خانواده‌های رفته‌اند که شیر خشک مازاد داشته و پیشنهاد داده‌اند تا به صورت کالا به کالا آنها را خریداری کنند.

با اینحال در این شرایط، رسانه‌های آمریکایی صبح روز سه شنبه (امروز به وقت تهران) گزارش دادند که مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک‌ حدود ۴۰ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را تصویب کرد و آن را به مجلس سنای آمریکا ارجاع داد.

با تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا، حالا این طرح به مجلس سنای آمریکا ارجاع شد تا بعد از تصویب در این مجلس، به منظور تبدیل آن به قانون به کاخ سفید ارجاع شود تا با امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شود.

یک روز قبل از تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از کنگره درخواست کرده که هرچه سریع‌تر درخواست وی برای کمک ۳۳ میلیاردی اضافی به اوکراین را به تصویب درآورند تا بتواند لایحه مربوطه را طی روزهای آتی به امضا درآورد.

بایدن که حتی حاضر شده بود از درخواست بودجه برای مقابله با کرونا صرفنظر کند تا کنگره این لایحه را به تصویب درآورد، گفت: «من از کنگره می‌خواهم که فوراً لایحه‌ای درباره کمک‌های اضافی به اوکراین تصویب کند و در چند روز آینده آن را برای امضا به من ارائه کند». بایدن همچنین ابراز خرسندی کرد که قانونگذاران عموماً از ابتکار او حمایت کرده‌اند و به نظر می‌رسد کنگره طرح کمک بایدن را در واقع به شکلی که او پیشنهاد کرده بود، تصویب کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، بایدن اعلام کرده بود در صورتیکه کنگره آمریکا بسته کمک‌های ۳۳ میلیارد دلاری به کی‌یف را به تصویب درنیاورد، ایالات متحده مجبور خواهد بود ظرف ۱۰ روز کمک‌های خود را به‌ کی‌یف به تعلیق درآورد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...