نسخه چاپی

حافظه مناسب برای گوشی‌های اندرویدی

عکس خبري -حافظه مناسب براي گوشي‌هاي اندرويدي

ظرفیت حافظه یكی از ویژگی‌های تلفن هوشمند است كه امكان انتخاب آن را دارید.


به گزارش نما، این انتخاب به میزان مصرف شخصی از یک تلفن اندرویدی بستگی دارد. برای بعضی ۱۲۸ گیگابایت کافی است درحالی که یک کاربر دیگر ممکن است در مدل یک ترابایتی گلکسی اس ۲۲ هم فضا کم بیاورد. میزان فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز به چند عامل بستگی دارد. ابتدا باید دید چه چیزهایی عمده فضای ذخیره‌سازی گوشی را اشغال می‌کند که این هم تا حدودی به نحوه استفاده از گوشی بستگی دارد. با این حال دو مصرف کننده بزرگ حافظه در گوشی، فایل‌های سیستم، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها هستند.

این فایل‌ها شامل سیستم عامل و هر چیزی است که گوشی را قابل استفاده می‌کند. اپلیکیشن‌ها هم پس از دانلود شدن می‌توانند فایل‌هایی ایجاد کنند و بازی‌ها نیز گاهی نیاز به فایل‌های زیادی دارند.عکس‌هایی با کیفیت بالا و ویدیوهای گوشی‌های پیشرفته هم می‌توانند فضای زیادی اشغال کنند. اگر در میان افرادی باشید که هرگز چیزی را حذف نمی‌کنند، احتمالاً به ظرفیت حافظه بیشتری نیاز دارید. مورد بعدی نیز آهنگ‌ها، اسناد و دانلودها هستند.

همه چیز واقعاً به کاربر بستگی دارد. اگر از سرویس‌های پخش موسیقی استفاده کنید، احتمالاً نیازی به فایل‌های آهنگ در تلفن خود نخواهید داشت. افرادی که با فایل‌های پی دی اف زیادی کار می‌کنند، ممکن است انبوهی از این فایل‌ها داشته باشند.درمجموع اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، آهنگ، اسناد و دانلودها، مواردی هستند که حافظه گوشی را اشغال می‌کنند اما امکان کنترل آنها وجود دارد.

نظارت بر فضای اشغال شده گوشی

برای بررسی فضای ذخیره‌سازی گوشی اندرویدی ابتدا منو را از بالای گوشی به پایین کشیده و در گوشه سمت راست بالای گوشی، روی آیکن چرخ دنده بزنید. سپس به قسمت ذخیره‌سازی (Storage) بروید. در گوشی‌های سامسونگ، باید به قسمت باتری و مراقبت دستگاه (Battery and Device Care) مراجعه کنید. در اینجا می‌توانید ببینید چه میزان از ظرفیت ذخیره‌سازی را استفاده کرده‌اید و چه میزان آزاد مانده است و چه چیزهایی بیشترین حافظه را تصرف کرده‌اند.

باید توجه کنید که از حافظه موجود، چه میزان مصرف شده است. به‌عنوان مثال، در یک گوشی اندرویدی با ظرفیت حافظه ۱۲۸گیگابایت، اگر با گذشت یک سال ۸۹ گیگابایت از ظرفیت گوشی را استفاده کرده‌اید که ۱۷ گیگابایت آن عکس است و اسناد و بازی‌های کمی دارید و آهنگ را در سرویس‌های پخش موسیقی گوش می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت حافظه برای گوشی بعدی شما مناسب خواهد بود.
منبع: ایسنا

۱۴۰۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...