نسخه چاپی

آمریكا: تا تغییر رفتار كره شمالی، فشار ادامه دارد

عکس خبري -آمريکا: تا تغيير رفتار کره شمالي، فشار ادامه دارد

وزیر خارجه آمریكا در نشست خبری با همتای كره جنوبی با ابراز نگرانی از آزمایش اتمی محتمل كره شمالی، از تداوم فشارها بر این كشور خبر داد.

به گزارش نما، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران در نشست خبری با همتای کره جنوبی خود در ساختمان وزارت خارجه ایالات متحده، درباره تحرکات اخیر کره شمالی اظهار داشت که آمریکا برای همه موارد احتمالی آماده می‌شود.

به گزارش وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشت خبری با «پارک جین» وزیر خارجه کره جنوبی گفت: «ایالات متحده همچنان نگران چشم انداز هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی است. آمریکا برای همه موارد احتمالی آماده می‌شود و آماده است تا در صورت لزوم، اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت بازدارنده تا تغییر حالت به وضعیت نظامی انجام دهد.»

به گزارش منابع خبری، آنتونی بلینکن همچنین گفت که ایالات متحده به فشار بر کره شمالی تا زمانی که مسیر خود را تغییر دهد، ادامه خواهد داد.

بلینکن پس از دیدار با پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «به بیان ساده، هدف ما یک منطقه و جهان صلح آمیز و با ثبات است. تا زمانی که رژیم پیونگ یانگ مسیر خود را تغییر ندهد، ما به فشار ادامه خواهیم داد.»

پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز گفت که هرگونه تحرک کره شمالی، از جمله آزمایش اتمی، با پاسخی متحد و قاطع روبرو خواهد شد. وزیر خارجه کره جنوبی افزود که او و بلینکن بر سر فعال سازی مجدد راهبرد بازدارندگی توافق کردند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی اظهار داشت، بر این باور است که کره شمالی خود را برای آزمایش اتمی مهیا کرده است و فقط به یک تصمیم سیاسی نیاز دارد.

در رویدادی مرتبط با تحولات بین سئول با پیونگ یانگ، ارتش کره جنوبی بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران اعلام کرد که کره شمالی شلیک‌های توپخانه‌ای انجام داد. به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کردکه «چند مسیر» را شناسایی کرده که گمان می‌رود شلیک توپخانه بوده است.

رئیس کره شمالی در تداوم توسعه روابط با روسیه، روز یکشنبه در نامه‌ای به مناسبت روز ملی این کشور «حمایت کامل» خود را از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...