نسخه چاپی

پنجعلی: بركناری اسكوچیچ درست نیست؛ با كی‌روش هم به عراق باختیم/ پرسپولیس خوب بازیكن گرفته است

عکس خبري -پنجعلي: برکناري اسکوچيچ درست نيست؛ با کي‌روش هم به عراق باختيم/ پرسپوليس خوب بازيکن گرفته است

كاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران تغییر در كادر فنی تیم ملی را به صلاح نمی‌داند و اعتقاد دارد كه ریشه مشكلات را باید در جای دیگری جستجو كرد.

به گزارش نما، محمد پنجعلی در خصوص همکاری‌اش با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: قرار شد مسئولیت همه آکادمی‌های باشگاه در اقصی نقاط کشور با من باشد و در این زمینه تمام تلاشم را انجام می‌دهم.

وی در مورد شکست تیم ملی در بازی دوستانه با الجزایر عنوان کرد: این شکست ملاک نیست. در بازی‌های تدارکاتی 5 گل هم بخوریم مسئله‌ای نیست. این مسابقات صرفاً به خاطر این است که مربیان و کادرفنی روی تیم و بازیکنان و تاکتیک‌ها شناخت پیدا کرده و در نهایت ترکیب تیم را به دست آورند. این باید ادامه داشته باشد و تا شروع جام‌ جهانی بازی‌های خوب انجام دهیم که به تیم فشار بیاید و نقاط ضعف و قوت‌مان را بشناسیم.

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سؤال که با این تفاسیر موافق ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی است؟ گفت: شرایط را در نظر می‌گیرم. در این مقطع فکر می‌کنم دست زدن به کادرفنی و برکناری سرمربی به نفع تیم ملی نبوده و درست نیست.

پنجعلی در مورد اینکه صحبت از کارلوس کی‌روش نیز برای جایگزینی اسکوچیچ به میان آمده بود، تصریح کرد: زیر ساخت‌مان حرفه‌ای نیست که مربی حرفه‌ای بیاوریم. مشکل فوتبال ما مربی نیست، با کی‌روش به عراق هم باختیم. مشکل ما با مربی خارجی حل نمی‌شود. مشکل از زیرساخت و ساختار فوتبال‌مان هست که حرفه‌ای نیست. تفکر ما حتی آماتور هم نیست. تیم‌های ما هنوز پول از دولت می‌گیرند، باشگاه‌ها این همه مشکل دارند و این موارد را باید درست کنیم.

وی یادآور شد: فوتبال ایران آنقدر پتانسیل دارد که از نظر مهره هیچ‌وقت به مشکل نخوریم. امروز آرزوی‌مان این است که به مرحله بعدی جام‌ جهانی صعود کنیم که با این بضاعت نباید این آرزوی‌مان باشد. مشکل زیرساخت که رفع شود، پیشرفت می‌کنیم. نصف بیشتر تیم‌مان لژیونر است و پتانسیل رفتن به مرحله بعد را داریم ولی این تفکر حرفه‌ای باید از بچگی در رگ و ریشه بازیکنان باشد. باید امکانات فراهم کنیم. به جای اینکه مربی خارجی بگیریم، خوب است از فوتبال اروپا الگوبرداری کنیم. ببینیم آنها چه کار می‌کنند. این همه استعداد در اروپا پیدا نمی‌شوند و بچه‌های ما وقتی آنجا می‌روند بهترین بازی‌ها را ارائه می‌دهند. ما مشکل نیروی انسانی نداریم.

پنجعلی در ادامه گفت‌وگو در مورد بازیکنان جدیدی که با پرسپولیس قرارداد بسته‌اند، خاطرنشان کرد: خوب داریم یارگیری می‌کنیم و تا الان بازیکنان باکیفیتی گرفته‌ایم. در ادامه هم امیدوارم آنچه نیاز کادرفنی هست جذب شود تا دوباره قهرمان شویم. برای ما به خاطر عدد شش، رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی خیلی ارزشمند بود و روی این حساس بودیم، اما واقعیت این است که رسیدن به 5 قهرمانی متوالی هم کار کوچکی نبود.

مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص خداحافظی فرهاد مجیدی با استقلالی‌ها بعد از قهرمانی گفت: واقعاً نمی‌دانم چرا مجیدی این کار را کرد. هر چه فکر کردم به چیزی نرسیدم. قهرمانی را بیشتر حق پرسپولیس می‌دانستم و این حرف را هم به دور از تعصب می‌گفتم. آنهایی هم که فنی هستند اذعان داشتند که پرسپولیس بیشتر شایسته قهرمانی بود اما از دست‌مان رفت. یکسری سوت‌ها به ضررمان بود. نمی‌خواهیم گناه کسی را بشوییم اما در همان دربی دیدیم چه اتفاقی افتاد و همان خیلی به ضررمان تمام شد. کار داور دربی را نمی‌شود فراموش کرد و همه حاشیه‌ها از آنجا شروع شد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...