نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

پارلمان اروپا نهاد اثربخشی نیست/ اقدام اروپا به القای انرژی به اغتشاشگران

پارلمان اروپا نهاد اثربخشي نيست/ اقدام اروپا به القاي انرژي به اغتشاشگران

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان كرد: كشورهای اروپایی بخشی از پازل جنگ تركیبی را بر عهده دارند.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما  در خصوص اظهارات اخیر پارلمان اروپا  در زمینه تعلیق تماس با مجلس ایران گفت: مجلس شورای اسلامی در چارچوب اصول دیپلماسی با مجالس دنیا به مناسبات مختلف ارتباط برقرار می کند اما در مورد پارلمان اروپا هیچ تماس مستقیم بین مجلس ایران و اروپا نبود.
وی افزود: آخرین تماس مربوط به پارلمان اروپا برای سفرهیئتی از جانب آنها به ایران بود زیرا صدور قطعنامه های الزام آور و مداخله گرایانه توسط سازمان های اروپایی و یا تروریسم خبری و توسعه فیک نیوزها با این سفر موافقت نشد.
عمویی در پاسخ به این سؤال که هدف پارلمان اروپا از چنین اظهارنظری چیست گفت: این موضوع به تلاش برخی از کشورها با رویکرد منفی علیه ایران برمی گردد که سعی در ایجاد فضای منفی بر علیه ایران را دارند و تلاش می کنند از طریق این اقدامات انرژی مضاعفی به اغتشاشگران حوادث اخیر بدهند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی بخشی از پازل جنگ ترکیبی را بر عهده دارند و درصدد فعال کردن گروهی از اغتشاشگران برای به چالش کشیدن امنیت شهرها هستند و این اقدام به القای انرژی به اغتشاشگران بر می گردد.
این نماینده خانه ملت با اشاره به جایگاه ایران در مبارزه با تروریسم و مقابله با قاچاق مواد مخدر و انسان به اروپا یادآور شد: پارلمان اروپا چندان نهاد مؤثری در مقابل نهادهایی مانند شورای اجرایی اروپا و برخی از کشورهای این منطقه نیست و قطعنامه غیرالزام آور صادر می کند.
عمویی ادامه داد: در رابطه با ارتباط ایران و اروپا باید گفت اروپا در مقطع کنونی نیاز به کمک ایران در چند مسئله دارد اولا در حوزه مهاجرت که بخشی از مهاجران افغانستانی و ... از ایران عبور می کنند و دوما در حوزه انرژی، ایران در بازار بین المللی نفت و گاز میعانات تأثیر گذار است و اروپا با توجه به شرایط کنونی به این محصولات نیاز دارد. کشورهای اروپایی بالاترین دوره تورمی خود را می گذرانند و برای عبور از این بحران ها، آنها نمی توانند از نقش ایران بگذرند چنانچه همواره پارلمان خواستار تعامل با مجلس ایران است.

۱۴۰۱/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...