نسخه چاپی

خطيب نماز جمعه تهران:

ساز مخالف زدن با رییس جمهور منتخب رفتن به بیراهه است

باید حكومت حق مردم را ادا كند و مردم نیز حق حكومت را بدهند. باید تمامی خدمت ها برای مردم و نه جناح , نه جریان و نه دوستان خود باشد. باید مشكلات معیشتی مردم حل شود.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: خطیب نماز جمعه تهران: اگر کسی از حالا ساز مخالف با دولت منتخب را بزند به بیراه رفته است و اگر همه می‌خواهند در مسیر اعتدال قدم بردارند بدانند که اعتدال همراهی با مواضع رهبری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌ نماز جمعه این هفته تهران به اهمیت حسن خلق در عرصه‌های سیاسی، حکومتی و خانواده اشاره کرد و گفت: در ابعاد سیاسی هم بد اخلاقی وجود دارد و هم خوش اخلاقی. خوش اخلاقی به معنای انصاف و بد اخلاقی به معنای بی‌انصافی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در مناظره‌های انتخاباتی و تبلیغات عده‌ای با بی‌انصافی و سیاه نمایی اخلاق را رعایت نکردند. در مباحث اقتصادی به گونه ای حرف می‌زدند که انگار کشور ورشکسته شده و یا در مباحث آزادی بگونه‌ای به بحث توجه داشتند که گویی کشور را خفقان فرا گرفته است و یا در سیاست خارجی طوری مدعی بودند که گویی کشور در سیاست خارجی فشل است.

وی تصریح کرد: آیا ما در اقتصاد ورشکسته هستیم و آیا در ساست خارجی ما تنش زایی کردیم؟ این کشورهای دیگر بودند که تنش زایی کردند. اگر کشور ما ورشکسته است چرا پس از تحریم‌های تیر ماه سال قبل که همه می‌گفتند ایران تا یک ماه بیشتر دوام نمی‌آورد این اتفاق نیفتاد؟

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آیا ما در رسانه‌ها و دانشگاه‌ها آزادی نداریم، تاکید کرد: حدود ۴۰ روزنامه هر روز چاپ می‌شود که در هر روزنامه از عده‌ای انتقاد می‌شود البته ممکن است برخی جا‌ها بد رفتاری بشود ولی این بدرفتاری را نباید به پای کل نظام گذاشت. رعایت حریم افراد نیز از مسائل مهم در اخلاق سیاسی است که باید از جانب مردم و رسانه ها حفظ شود.

وی در ادمه تاکید کرد: جهت رشد کشور باید دست از این بد اخلاقی‌ها برداشته شود و اینقدر با نیش‌ها دست به تفرقه افکنی نزنیم.

خاتمی همچنین به حسن خلق در عرصه حکومتی اشاره کرد و افزود: باید حکومت حق مردم را ادا کند و مردم نیز حق حکومت را بدهند. باید تمامی خدمت‌ها برای مردم و نه جناح، نه جریان و نه دوستان خود باشد. باید مشکلات معیشتی مردم حل و به رشد علمی کشور و تربیت مردم توجه شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود به سالگرد شهدای هواپیمای مسافربری اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا نه تنها عذر خواهی حتی خشک و خالی نکرد بلکه به فرمانده ناو جنگی خود مدال افتخار داد؛ این سیمای دولتی متجاوز است که خود را قدرت مسلم دنیا می‌داند.

وی همچنین درباره حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: درحالی که دشمنان حضور ‌‌نهایت ۲۵ درصدی در انتخابات را متصور بودند ولی مردم با بصیرت و به لطف خداوند و با رهنمودهای رهبری یک حماسه را رقم زدند.

وی در ادامه به آمارهایی از انتخابات در کشورهای مختلف اروپایی اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار‌ها بسیاری از کشور‌ها مشارکتی کمتر از این انتخابات داشتند و البته در برخی از این کشور‌ها مشارکت‌ها به لحاظ شرایط ویژه زمانی بیشتر نیز دارا بودند.

خاتمی همچنینی به نتایج انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: نظام کاملا امانتدارانه نتایج انتخابات را اعلام کرد کما اینکه در انتخابات دوره قبل هم این امانت داری رعایت شد که خوشبختانه در این انتخابات هیچ کسی نتوانست هیچ ایرادی را به انتخابات وارد کند.

وی با تایید شعار اعتدال گرایی رییس جمهور منتخب گفت: این شعار ریشه در اعتقادات دینی ما دارد که البته باید ایشان تفسیر دقیقی از این اعتدال داشته باشند تا مورد سوء استفاده کسی قرار نگیرد و به عقیده بنده این حرف کاملا صحیح و خوبی است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه مظهر اعتدال‌گرایی را در مواضع سیاسی، مقام معظم رهبری دانست و گفت: اگر کسی از حالا ساز مخالف با دولت منتخب را بزند به بیراهه رفته است و اگر همه می‌خواهند در مسیر اعتدال قدم بردارند بدانند که اعتدال همراهی با مواضع رهبری است.

وی تاکید کرد: موضع ما با رییس جمهور منتخب همانند گذشته حمایت ناصحانه است که اگر عملکرد خوبی داشت تشویق می‌کنیم و اگر خلاف قانون اساسی و ولایت فقیه عمل کرد از سر دلسوزی امر به معروف و نهی از منکر خواهیم کرد.

خاتمی در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع تحولات مصر اشاره کرد و گفت: مصر خواستگاه بیداری اسلامی است و در طول یک سال گذشته مردم مسلمان مصر به پای صندوق رای آمدند و به قانون اساسی و نمایندگان اسلام‌گرا رای دادند ولی کسانی که دولت را تشکیل دادند، خود زمینه‌ساز کودتا شدند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: آن‌ها به جای آنکه جهان اسلام را به وحدت دعوت کنند، از تکفیری‌های آدم‌کش حمایت و در مقابل آن‌ها سکوت کردند. شعار آن‌ها ابتدا مبارزه با رژیم صهیونیستی بود اما پس از به قدرت رسیدن قرارداد کمپ‌دیوید را تمدید و شیمون پرز را برادر خطاب کردند و به رژیم صهیونیستی سفیر فرستادند.

خاتمی با بیان اینکه «آن‌ها دوست و دشمن را اشتباه گرفته‌اند»، تصریح کرد: آن‌ها نسبت به ایران برخورد بی‌مهرانه‌ای داشتند و شیعه‌هراسی را دنبال کردند. رییس دولت مصر گفت که با اوباما دیدار و مشورت داشته و همین دیدار موجب شد که مردم به خیابان‌ها بیایند.

وی ادامه داد: آن‌ها با ملتشان خوب تا نکردند و کسانی را که جزو حزبشان نبودند، تنگ‌نظرانه راه ندادند و با بیش از ۸۰ سال تشکیلات نه به درد دنیای مردم خوردند و نه به درد آخرت آن‌ها. اما ما از مردم مصر می‌خواهیم که پاسدار بیداری اسلامی باشند و نگذارند مثل دولت نامبارک، مصر حیات خلوت رژیم صهیونیستی شود.

۱۳۹۲/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...