نسخه چاپی

بی‌توجهی به كاربردی بودن دروس در دانشگاه‌ها/آموزش عالی نیازمند بازنگری اساسی است

نایب رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از كاربردی نبودن دروس دانشگاهی، گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید الگوی آموزش عالی كشور باشند.

به گزارش نما، جبار کوچکی نژاد در گفت ‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از رویکرد حافظه محوری در سیستم آموزش عالی کشور، توضیح داد: حافظه محوری آفت اساسی در نظام آموزشی هم در آموزش و پرورش و هم در آموزش عالی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تغییر و تحول در سیستم آموزش عالی مسلتزم تغییر در نظام آموزشی آموزش و پرورش است و این تحولات باید توامان در هر دو وزارتخانه انجام بگیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای باید الگوی آموزش عالی کشور باشند، ادامه داد: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نمونه بارز کارآفرینی در عرصه نظام آموزش عالی هستند چرا که دریافت‌های نظری و عملی توامان با یکدیگر در خدمت پرورش افراد خوش فکر و مبتکر قرار گرفته است.

وی با انتقاد از دانشگاه‌های علمی – کاربردی، افزود: انتظار از دانشگاه‌های علمی – کاربردی پرورش نسلی از افراد بود که بتوانند با کسب تخصص کافی و وافی به بازار کار جذب شوند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد: این نقیصه را باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی بین‌ دانشجویان رفع کرده و دانشجویان را برای ورود به بازار کار مهیا کنیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نظام آموزش عالی کشور نیازمند یک بازنگری اساسی است تا بتواند دانشجویان را تجهیز به مهارت‌های لازم برای اشتغال و کارآفرینی کند.

براساس آمار های اعلام شده 80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از مهارت کافی برخوردار نیستند./

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...