نسخه چاپی

سوریه به پیروزی مقاومت و شكست رژیم صهیونیستی ایمان دارد

عکس خبري -سوريه به پيروزي مقاومت و شکست رژيم صهيونيستي ايمان دارد

سفیر سوریه در ایران گفت: رژیم صهیونیستی اتاقی عملیاتی برای كشتار ملت سوریه و پیگیری انواع تروریسم در این كشور ایجاد كرده و این در حالی است كه ما به پیروزی مقاومت و شكست این رژیم جعلی و طرح غربی_ آمریكایی ضد سوری ایمان داریم.

به گزارش نما، " عدنان حسن محمود" سفير سوريه در تهران در گفتگويي مشروح با باشگاه خبرنگاران به سوالاتی پيرامون تحولات اخير در کشورش پاسخ داد.

متن گفتگو به شرح ذیل است:

* غرب و مزدورانش با حمايت كشو‌ر‌هاي منطقه تهديد حمله به سوريه را مطرح كرده‌اند، به نظر شما طي چند روز آينده اين دولت‌ها چه سياستي را در پيش خواهند گرفت؟

سفير سوريه در تهران: سوريه از حدود دو سال و نيم پيش مقابل يك تجاوز آشكار عليه مردم و ارتش خود قرار گرفته است که در مقابل اين دشمني با تمام عزم و اراده ايستاده است،‌ لذا امروز ما شاهديم كه دشمن اصلي ما كه همان ايالات متحده و غرب است از خلال تهديد به تجاوز نظامي عليه سوريه بعد از آن‌كه گروهك‌هاي تروريستي تكفيري شكست خوردند و مزدوران و حاميانشان در منطقه در اجراي اهداف آنها ناكام ماندند و در نتيجه ضربات محكم و قاطعي كه اين گروه‌هاي تروريستي تكفيري از ارتش عربي سوريه دريافت كردند و شكست‌هايشان در مناطق مختلف سوريه، خواستار حركتي جدي است.

از اين رو ارتش سوريه عليه اين تهاجم غربي آمريكايي‌ و با همه آنچه در توان دارد دفاع خواهد كرد و سوريه ايمان دارد كه عليه اين تجاوز پيروز خواهد شد و در اين راستا دشمنان در اجراي اهداف خود شكست خواهند خورد.

امروز ملت سوريه با روحيه قوي‌ خود و با اقتدارتر از هر زمان ديگري وارد عمل خواهد شد و در نتيجه ايمان خود به حق، عدل و ضد تجاوز به پيروزي دست خواهد يافت و الگويي خواهد بود كه سوريه آن را در مقاومت و ايستادگي در برابر تروريست در طول بيش از دو سال و نيم گذشته در يك جنگ آشكار و بي‌سابقه ضد سوريه مطرح كرده است.

ما از مواضع ملت و دولت دوست و در راس آن رهبری ایران که حمایت خود را در ایستادگی مقابل جنگ علیه سوریه آشکار کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم كه در اين خصوص جمهوری اسلامی ایران به اصول و مبانی حق،‌ عدل و ارزش‌های اخلاقی و انسانی بر ضد ظلم، تجاوز و اشغال ایمان دارد.

امروز به طور آشکار شاهد شکست تجاوزگران در جنگ علیه سوریه هستیم همانطور که مقام معظم رهبري تاکید کردند که تجاوز نظامی به سوریه با شکست مواجه خواهد شد و آمریکا در اجرای اهداف خود در این زمینه جرقه‌ای در انبار باروت خواهد بود که منطقه را به کل منفجر خواهد کرد و هیچ یک از برنامه‌ها و اهداف‌ آنان محقق نخواهد شد، همانطور که ایالات متحده در تجاوز‌های پیشین خود در منطقه با شکست مواجه شدند.

* اگر این مساله به جنگ ختم نشود و در طول مدت دو الی سه روز این کشورها عقبَ‌نشینی کنند تحلیل شما از اقدامات کشورهاي عبری، عربی و غربی چیست؟

عدنان حسن محمود: در اين جنگ هر احتمالي وجود دارد و ما به غرب و ایالات متحده اعتماد نداريم چرا که آنان از تروریسم حمایت می‌کنند.

آنان در كشتار ملت سوریه دست داشته و مرتکب قبیح‌ترین جنایت‌ها در حق شهروندان سوری شده‌اند و این تجاوز از حدود دو سال پیش ادامه داشته و امروز اين شکل تجاوز است که تغییر می‌کند و اکنون نوبت مرحله جدیدی از این برنامه است که در نتیجه به شکست گروهک‌های تروریستی می‌انجامد.

اراده ملت و ارتش عربی سوریه بسیار قوی است و ما هیچ اعتمادی به غرب و ایالات متحده نداریم و قطعا غرب اهداف تجاوزگرایانه، کشتار، تروریست، نابودی، مورد هدف قرار دادن نیروها و ملت‌های آن به نفع رژیم صهیونیستي در منطقه را در سر مي پروراند.

* ارزيابي شما در خصوص عقب‌نشینی ایالات متحده چيست؟

سفير سوريه در تهران:‌ کشورهای غربی و ایالات متحده حقیقت را وارونه نشان می‌دهند و از دروغ و ادعاهای واهی استفاده می‌کنند از اين رو موجب تغییر موضع جمهوری عربی سوریه در زمینه ایستادگی در مقابل با تروریسم نخواهد شد.

این طرح برنامه‌ریزی شده غربی آمریکایی با ابزار قرار دادن گروهک‌های تروریستی تکفیری و مزدوران قطری، ترکیه‌ای و سعودی به طور مستقیم مسئول جرایم رخ داده در سوریه هستند و کشتارهای وحشیانه در حق ملت سوریه را رقم می‌زنند.

* با مشاهده تصاويري که نشان‌دهنده وضع مردم رژیم صهیونیستی است كه دچار رعب و وحشت شده‌اندچه حسی را به شما دست مي‌دهد؟

عدنان حسن محمود: رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی ناچیز و کوچک است چرا که این رژیم غاصب در این منطقه بیگانه بوده از اين رو تجربه‌های مقاومت در برابر این رژیم تجربه‌های پاک و اصیلی است و آنچه را در جریان پیروزی تموز از سوي حزب‌الله و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی رخ داد پیگیری خواهيم كرد.

آنها خواهند فهميد که تجاوز غرب بر ضد سوریه منطقه را به طور کامل لرزانده و اين رژيم غاصب صهيونيستي است که هزینه تجاوز را از سوي محور مقاومت در منطقه پرداخت می‌کند چراکه در پشت پرده این حوادث قرار دارد و از گروه‌هاي ترورسيتي و حملات عليه سوريه حمايت‌ مي‌کند.

رژيم صهيونيستي یک اتاق عملیاتی برای کشتار ملت سوریه و پیگیری انواع تروریسم در اين كشور ايجاد كرده و اين در حالي است كه ما به پیروزی مقاومت، شکست رژیم صهیونیستی و طرح غربی آمریکایی ضد سوری ایمان داریم.

* شهروندان مظلوم سوری در این مدت توسط تکفیری‌ها به شهادت رسیدند آیا در این میان از بستگان نزدیک و خانواده شما نیز کسی به شهادت رسیده است؟

سفير سوريه در تهران: خانواده‌ای در سوریه نیست كه عزیز، دوست و يا برادری را در این جنگ تجاوزگرایانه از دست نداده باشد و در جنگ علیه سوریه از خانواده خود 15 شهید جوان داشتیم که اين جوانان جان خود را فدا کرده و در راه حق، عدل و برای ارزش‌های راسخی که به آنها ایمان داریم بر ضد نیروهای استبداد و استعمار و ضد دشمنان حق و انسانیت شهید شده و ایثار کرده‌اند.

از اين رو ما آماده‌ایم كه در این مدرسه شهادت و ایثار قربانی شویم و خون‌ خود را در راه امور مقدس‌مان در ایران و سوریه فدا کنیم چرا که من به عنوان سفیر سوریه در تهران هیچ تفاوتی بین تهران و دمشق نمی‌بینم،‌ مساحت‌ها، وابستگی‌ها،‌ ارزش‌ها، مسیر و سرنوشت یکی است چرا که ارزش‌های اخلاقی و انسانی و معنوی که ما را جمع می‌کند همان ارزش‌های اصیل است و ما از این ارزش‌ها دفاع خواهیم کرد و با خون‌مان، عزم و اراده خود آماده‌ایم در این نبرد شهید شویم.

* ارزيابي شما از توان دفاعی ارتش ملی سوریه، نیروهای هوایی، زمینی و حتی نیروهای موشکی در چه حدی است؟

عدنان حسن محمود: جنگ آشکار و بی‌سابقه‌ای بر علیه سوریه از حدود دو سال پیش شروع شده و هیچکدام از اهداف‌ آنان عملی و اجرايي نشده است.

آنها بر دو دسته کردن ارتش شرط بسته‌ و در این امر با شکست مواجه شدند به همین دلیل به شما اطمینان می‌دهم که سوریه قدرت‌ نظامی استراتژیکی و امکانات لازم را داشته تا بتواند از ملت و کرامت‌ خود در برابر تروریست‌ها دفاع کند.

ما به پیروزی ایمان داریم چرا که افراد برجسته‌ای را در اختيار داريم و غرب و ایالات متحده مزدوران‌ خود را در منطقه به عنوان الگوی تروریسم برای کشتار و نابودی و ویرانگری بی‌گناهان به دنبال دارد.

با اين حال ما نمونه‌های پاک و اصیلی از الگوی جنگ تموز با رهبری "حزب‌الله" و حمایت محور مقاومت ضد رژیم صهیونیستی كه در این جنگ پیروز شد، داريم.

۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...