نسخه چاپی

آمادگی ایران برای مذاكره با آمریكا

عضو هیئت رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بایان اینكه در مورد گفتگو با آمریكا آماده هستیم گفت: آمریكایی‌ها باید پل‌هایی كه خراب كرده و دیوار بی‌اعتمادی را كه بین ما و خودشان كشیده‌اند را از بین ببرند و نشان دهند كه در پی دست‌های مخملی كه دراز كرده‌اند دست‌های چدنی وجود ندارد.

به گزارش نما، محمدحسن آصفري نماينده اراك و كميجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسائل مطرح شده اخير در مورد ارتباط ايران و آمريكا گفت: ايران از اين كه با كشورهاي ديگر تعامل داشته باشد استقبال مي‌كند و ما به دنبال اين هستيم كه سطح ارتباط با ديگر كشورها را بالا ببريم.

وي در ادامه تاكيد كرد: تنها كشوري كه با آن ارتباط نخواهيم داشت رژيم غاصب صهيونيستي است به اين دليل كه آن را به رسميت نمي‌شناسيم.

آصفري تصريح كرد: مسئله‌ حائز اهميت در حوزه ارتباط بين كشورها اين است كه روابط كشورها بايد از احترام متقابل برخوردار باشد نه اين كه از يك سو تحريم، تهديد و فشار را برملت ما افزايش دهند و از سوي ديگر پيرامون ارتباط مسائلي را مطرح كنند.

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: آمريكا از يك سو ارتباط، تعامل و گفتگو را مطرح مي‌كند و از سوي ديگر در مورد چگونگي اعمال فشار و تحريم برملت ايران به برگزاري جلسه اهتمام مي‌ورزد مطمئنا اين سناريو نتيجه‌اي نخواهد داشت.

وي در ادامه بيان كرد: جمهوري اسلامي ايران روحيه جنگ‌طلبي در برابر هيچ كشوري را نداشته و ندارد البته اين مسئله تا زماني است كه كشوري قصد تجاوز به حريم ما را نداشته باشد، در غير اين صورت مقتدرانه در مقابل آن ايستادگي خواهيم كرد.

وي با اشاره به مسئله ارتباط بين ايران و آمريكا گفت: مشخص نيست در آمريكا چه كسي در مورد اين مسئله تصميم‌گيري مي‌كند، از طرفي اوباما از نامه نگاري و ارتباط با ايران دم مي‌زند و از سوي ديگر كنگره آمريکا در جهت اعمال تحريم و فشار بيشتر به جمهوري اسلامي ايران بيانيه صادر مي‌كند، پس بايد مشخص شود كه تصميم‌گيري قطعي در اين زمينه برعهده چه كسي است.

آصفري تاكيد كرد: ما در خصوص گفتگو و مذاكره با آمريكا آماده هستيم اما براي گفتگو پيش مقدمه‌اي نياز است كه اين مسئله را محقق سازد يعني بايد از سوي آمريكا اعتمادسازي صورت گيرد.

وي ادامه داد: آمريكايي‌ها بايد برخلاف سوابق گذشته كه عليه ملت ايران تحريم‌هايي را وضع كردند، پل‌هايي كه خراب كرده و ديوار بي‌اعتمادي را كه بين ما و خودشان كشيده‌اند را از بين ببرند و نشان دهند كه در پي دست‌هاي مخملي كه دراز كرده‌اند دست‌هاي چدني وجود ندارد.

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان كرد: آمريكا بايد تهديدها را كنار گذاشته تا زمينه اعتمادسازي براي ملت ايران فراهم شود و مطمئنا اين اقدام زمينه سازي براي گفتگو بين دو كشور است.

وي در پايان با بيان اين مطلب كه نمي‌توان برخورد دوگانه را در موضع ديپلماسي دنبال كرد خاطر نشان كرد: اگر آمريكايي‌ها به دنبال مذاكره هستند توقع ما اين است كه حسن نيت خود را نشان داده و تحريم‌ها را كنار بگذارند تا بتوانيم با آن‌ها در حوزه مسائل مختلف وارد گفتگو شويم.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...