نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی و عربستان بازندگان اصلی نزدیكی تهران‌–‌واشنگتن هستند

یك سیاستمدار عراقی با اشاره به اینكه رژیم صهیونیستی و عربستان بازندگان اصلی نزدیكی تهران ‌– ‌واشنگتن خواهند بود، گفت كه بر این باور است، تل‌آویو دست به هر اقدامی برای مقابله با این نزدیكی حتی اقدام نظامی علیه ایران بزند.

به گزارش نما به نقل از فارس، به نظر می‌رسد سیاست خارجی جدیدی که جمهوری اسلامی ایران در راستای بهبود روابط خود با بیشتر کشورهای جهان به خصوص آمریکا اتخاذ کرده و انعطاف در مذاکرات پیرامون برنامه‌ای هسته‌ای ایران خوشایند عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیست.

در این خصوص «سعد المطلبی»، سیاستمدار عراقی اقدام رژیم صهیونیستی در حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را با هدف با شکست مواجه کردن مذاکرات و خلق بحرانی جدید در منطقه، دور از انتظار نمی‌داند.

المطلبی با بیان اینکه عراق امروز نقش مهمی در نزدیک کردن دیدگاه‌های دولت آمریکا و جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: این تلاش‌ها به خصوص با تغییراتی که در سیاست خارجی تهران روی داده نتایج مثبت خود را به زودی آشکار خواهد ساخت.

وی توضیح داد: اوضاع سیاسی حاضر برای تحقق هدف ایران در غنی سازی اورانیوم برای اهداف مسالمت آمیز مهیا و فراهم است و به طور همزمان نیز صفحه‌ای تازه برای همکاری با کشورهای جهان و برداشته شدن تحریم‌ها از ایران باز شده است.

در خصوص تلاش رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای با شکست مواجه کردن مذاکرات تهران - واشنگتن، المطلبی گفت: بدون شک در هرگونه نزدیکی و حل مشکلات میان ایران و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بزرگ‌ترین بازنده خواهند بود و طبیعی است که ریاض و تل‌آویو موانعی برسر این نزدیکی به وجود آورند.

این سیاستمدار عراقی با بیان اینکه بعید نمی‌داند، اسرائیل به منظور بازگرداندن تنش‌ها به منطقه علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند، گفت: سیاست حکیمانه ایران هم اکنون به سوی آرامش در حرکت است، اما بی‌شک دشمنان ایران برای با ناکام کردن حل مشکلات در منطقه، توطئه خواهند کرد.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...