نسخه چاپی

تلاش آمریكا برای انهدام سازمان اتمی ایران

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینكه حریف در طرف مقابل ما بیكار ننشسته و به دنبال آسیب‌زدن به ساختارهای داخلی كشور است گفت: مثلا اوباما با رمز عملیات المپیك فكر كرد كه می‌تواند سازمان هسته‌ای ایران را منهدم كند اما توانستیم با این اقدامات مقابله كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر: سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور صبح امروز سه شنبه در یک نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته پدافند برگزار شد، با اشاره به اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در حوزه هسته‌ای و سایبری گفت: حریف در طرف مقابل ما بیکار ننشسته و به دنبال آسیب‌زدن به ساختارهای داخلی کشور است اما اقدامات پدافند سایبری کشور توانست با حربه‌های آنها مقابله کند. مثلا اوباما با رمز عملیات المپیک فکر کرد که می‌تواند سازمان هسته‌ای ایران را منهدم کند اما توانستیم با این اقدامات مقابله کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش‌های عمومی و تخصصی و پیش‌بینی سند بومی سایبری از دیگر اقدامات ماست، گفت: فرماندهی واحد در حوزه پدافند سایبری و راه‌اندازی مرکز عمل کلی پدافند سایبری به عنوان بازوی عملیاتی و احتیاط راهبردی قرارگاه پدافند سایبری که در وزارت دفاع مستقر است، از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر لزوم ابزارهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات سایبری گفت: ما در این زمینه اسکادای بومی را تولید کردیم و آن را در طرح‌های اجرایی به کار گرفته‌ایم. امروز آمریکا موضوع اسکادا را جدی گرفته و حتی سهام کارخانه اسکادای زیمنس را خریده و بر آن متمرکز شده است. ما همچنین از تولید ضدبدافزارهای بومی یعنی همان آنتی‌ویروس‌ها حمایت کردیم و بعد از تولید چندین نسخه، آن را آزمایش کردیم و به دستگاه‌ها توصیه کردیم به جای استفاده از آنتی‌ویروس‌های خارجی از آنتی‌ویروس‌های داخلی استفاده کنند.

۱۳۹۲/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...