نسخه چاپی

وزیر كشور مطرح كرد: عدم موفقیت آمریكا در مقابل ایران به دلیل ایستادگی ملت

به گزارش نما - تسنیم نوشت:

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: اگر ما به قدرت ملی به عنوان یک اصل اولیه معتقد هستیم باید مبانی، اصول حاکم و مولفه‌های قدرت ملی را قبول داشته باشیم، البته اصول و مولفه‌های قدرت ملی دائم در حال تغییر است که این بستگی به نظریه‌ها، تئوری‌ها و جابه‌جایی‌های قدرت دارد.

اهم سخنان وزیر کشور در ادامه می آید:

* عرصه روابط بین‌الملل، عرصه رقابت است و رقابت نیز بر سر منافع انجام می‌شود و هرکس به دنبال منفعت خود است و این موضوع را همه پذیرفته‌اند، یعنی نمی‌توانیم در یک مذاکره بین‌المللی بنشینیم و بگوییم منافع ما باید تامین شود اما منافع طرف مقابل تامین نشود و آنها این موضوع را از ما قبول نمی‌کنند. اینکه چقدر منافع می‌گیریم بستگی به قدرت ملی دارد. اگر قدرت ملی بالایی داشته باشیم در صیانت و حفاظت از منافع ملی قوی عمل خواهیم کرد و لذا ناگزیر هستیم که به قدرت ملی توجه کنیم.

* اگر خواهان قدرت اقتصادی به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت مادی نیز هستیم، باید در رفتار و اقدامات یک ملت متبلور شود، یعنی از هر طرف که برویم به ملت می‌رسیم.

* اگر آمریکا نیز طی 34 سال گذشته در مقابل جمهوری اسلامی موفق نبوده به دلیل این است که ملت در برابر آمریکا ایستاده است. لذا ناگزیر هستیم که از مردم و ملت به عنوان اصلی‌ترین مولفه‌ قدرت ملی استفاده کنیم و این عین عقل، سیاست و ضرورت و نیاز است. اگر کسی امروز مطرح کند که ما به ملت و مردم نیازی نداریم و با همین ساختار حکومتی و دولتی می‌توانیم قدرت ملی باشیم، حتما نقصان عقل دارد و نباید تعجب کرد.

* وزیر کشور ادامه داد: ما در کشور باید به صورت یکسان به حقوق کشاورز و تولیدکنندگان و مردمی که آن کالا را مصرف می‌کنند، توجه کنیم. نمی‌توانیم به کشاورز بگوییم که به نفع امنیت ملی و قدرت ملی حرف خود را مطرح نکند و خواسته‌هایش را نگوید. ما باید اقدامی کنیم که هر دو طرف معامله در حوزه امنیت غذایی منتفع شوند.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...