نسخه چاپی

تجارت ایران و آمریكا دوباره افزایش یافت

تجارت دوجانبه ایران و آمریكا در ماه سپتامبر سال جاری افزایش قابل توجهی یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تازه‌ترین بروزرسانی وب‌سایت دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ مجموع تجارت ایران و آمریکا برابر با ۱۹ میلیون دلار بوده است که از این میزان ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار صادرات آمریکا به ایران بوده است.

بر این اساس ایران که در ماه آگوست هیچ صادراتی به آمریکا نداشت در ماه سپتامبر ۱۰۰ هزار دلار به این کشور صادرات داشته است. صادرات ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری آمریکا به ایران در ماه سپتامبر در حالی صورت می‌گیرد که این کشور در ماه پیش از آن (آگوست) ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به ایران صادرات داشته است.

در همین حال صادرات ایران به آمریکا که در ماه جولای ۴۰۰ هزار دلار بود در ماه آگوست به صفر رسیده بود. آمارها همچنین نشان می‌دهند که در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ایران و آمریکا تجارت دوجانبه ۲۳۳ میلیون دلاری داشته‌اند که ۲۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از این تجارت صادرات آمریکا به ایران و دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادرات ایران به آمریکا بوده است.

تجارت ایران و آمریکا در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی کسری تجاری ۲۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری برای ایران به همراه داشته است.

۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...