نسخه چاپی

درخواست ایران از اسرائیل درباره رابطه با آمریكا!

«یك مقام نظامی ایرانی با ارتباط با یكی از تجار معروف اسرائیلی كه قبل از آن دیپلمات هم بوده است، از او خواسته بود تا این پیام را به دفتر نخست وزیر اسرائیل برساند.»

به گزارش نما، روزنامه هاآرتص نوشت: در سال 2006، ایران از اسرائیل در خواست کمک کرده است تا تنش های بین ایران با آمریکا کاسته شود و بتواند با آمریکا ارتباطی را برقرار کند.





هاآرتص به نقل از شبکه بین المللی آی 24 اسرائیل مدعی شد: یک مقام نظامی ایرانی در سال 2006 با ارتباط با یکی از تجار معروف اسرائیلی که قبل از آن دیپلمات هم بوده است، از او خواسته بود تا این پیام را به دفتر نخست وزیر اسرائیل برساند. در این پیشنهاد ایران اعلام آمادگی کرده بود که حاضر است در مورد برنامه هسته ای ایران و عراق و افغانستان و روابطش با حزب الله، پای میز مذاکرات بنشیند.





هاآرتص افزود: در آن زمان، نخست وزیر وقت اسرائیل، المرت از پاسخگویی به این درخواست سرباز زد و در خواست ایران را نپذیرفت زیرا ترس این را داشت که این امر به حل اختلافات ایران و آمریکا کمک کند.





این شبکه اسرائیلی توضیح نداده، اگر ایران خواهان مذاکره با آمریکا بود، چرا به صورت مستقیم این کار را انجام نداده و از رژیم اشغالگری که آن را به رسمیت نمی شناسد، خواسته که میانجی شود؟! این درحالی است که در سال های اخیر، مقامات ایران و آمریکا، مذاکراتی را به ویژه درمورد افغانستان با هم داشته اند و برای انجام مذاکره، نیازی به میانجیگری صهیونیست ها نبوده است.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...