نسخه چاپی

ركوردشكنی زمستان در آمریكا و كانادا

با ادامه بارش برف و كاهش دما در بخش‌های وسیعی از آمریكا و كانادا، كارشناسان هواشناسی انتظار دارند كه ركورد سرما در این مناطق شكسته شود.

به گزارش نما، طوفان زمستانی که همین حالا هم بخش‌های وسیعی از شمال شرق آمریکا و استان‌های شرقی کانادا را سفیدپوش کرده، اکنون به سمت غرب و ایالت‌های میان-شمالی و غرب-میانه آمریکا در حرکت است.



هواشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سرمای هوا در بعضی از ایالت‌ها چون داکوتای‌جنوبی به منفی ۵۰ درجه سلسیوس برسد.



مقام‌های محلی در بسیاری از مناطق به مردم هشدار داده‌اند که در خانه بمانند تا ضمن حفظ سلامت خود، به برف‌روبان اجازه تردد دهند.



به گزارش بی بی سی فارسی(BBC Persian)، سازمان هواشناسی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «احتمالا سردترین زمستان که سالها شاهد آن نبوده‌ایم، اکنون علاوه بر کرانه‌های شرقی اقیانوس اطلس به بخش‌های میان-شمالی و غرب کشور هم سرایت خواهد کرد.»



ایالت‌های اوهایو، داکوتای‌جنوبی و ایلینوی مناطقی هستند که انتظار می‌رود از روز شنبه (چهارم ژانویه) تا روز سه شنبه بیشتر تحت تاثیر این طوفان زمستانی قرار گیرند. بخش‌های شمال شرقی آمریکا هم که از روز چهارشنبه شاهد بارش برف و برودت ناگهانی هوا بوده اند، همچنان تحت تاثیر این شرایط جوی خواهند بود.



شمار کشته شدگان این طوفان سرد به ۱۶ نفر رسیده است. تعداد پروازهای لغو شده در روز شنبه (چهارم ژانویه) یک هزار و ۲۰۰ پرواز اعلام شده که با احتساب ۴۰۰۰ هزار پرواز لغو شده از روز چهارشنبه به بعد، شمار آنها به بیش از ۵ هزار می‌رسد.



در کانادا، شهرهای تورنتو با ثبت ۲۹ درجه زیر صفر و کبک با منهای ۳۸ درجه سلسیوس سردترین روزها در ۲۰ سال گذشته را سپری می‌کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...