نسخه چاپی

تغییر مبلغ یارانه نقدی و قیمت سوخت

عکس خبري - تغيير مبلغ يارانه نقدي و قيمت سوخت

در پایان جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئولان حاضر به صورت سرپایی با یكدیگر به گفتگو و جلساتی كوتاه مدت پرداختند. در این بین غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز از فرصت استفاده كرده و به صورت سرپایی جلسه ای كوتاه با رئیس دولت یازدهم برگزار كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از فردا، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست هاشمی رفسنجانی روز گذشته با حضور روسای قوه مجریه و قوه قضائیه برگزار شد و در این جلسه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشورمان و علی لاریجانی رئیس قوه مقننه از جمله غایبان اصلی این جلسه بودند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه خود مصوبه مجلس درباره طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران کشور که به دلیل مغایرت با قانون اساسی و شرع، مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود را جهت رفع اختلاف، مورد بررسی قرار داد و طرح به ‌منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ویژه ارجاع داده شد.
در پایان این جلسه اما مسئولان حاضر به صورت سرپایی با یکدیگر به گفتگو و جلساتی کوتاه مدت پرداختند. در این بین غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز از فرصت استفاده کرده و به صورت سرپایی یک جلسه کوتاه با رئیس دولت یازدهم برگزار کرد.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت های رد و بدل شده بین مصباحی مقدم و حسن روحانی در این جلسه کوتاه، اظهار داشت: روز گذشته در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای مصباحی مقدم سوالاتی را از آقای روحانی در خصوص هدفمندی یارانه ها و زمان ارائه طرح هدفمندی از سوی دولت به مجلس پرسیده بود که رئیس جمهور نیز در پاسخ به سوال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از تحویل و ارائه لایحه هدفمندی یارانه ها تا اواسط بهمن ماه خبر داده بود.
غلامرضا اسدالهی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: در این جلسه به غیر از موضوع یارانه ها و مسائل مربوط به آن نکته دیگری بین طرفین رد و بدل نشده است.
وی همچنین عنوان کرد: در صورتی که دولت تا اواسط بهمن ماه لایحه هدفمندی یارانه ها را به مجلس ارائه کند، بحث میزان پرداختی یارانه های نقدی، قیمت انواع سوخت و قیمت بنزین نیز برای سال آینده مشخص خواهد شد.
نماینده مردم تربت جام درباره علت تاخیر دولت در ارائه لایحه هدفمندی یارانه ها، گفت: دولت تا به امروز در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها و قیمت حامل های انرژی سخنی به میان نیاورده است. دولتی ها باید در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس بحث هدفمندی یارانه ها را نیز مطرح می کردند اما نظر دولت بر این بود که فعلا با وضعیت موجود کار را پیش ببرند و در زمان مناسبتری لایحه هدفمندی یارانه ها را ارائه کنند.
اسدالهی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: بنابر قانون هدفمندی یارانه ها باید اجرا شود و قیمت ها نیز با شیب ملایم باید افزایش یابد. درباره افزایش قیمت ها نیز باید کارشناسی های لازم صورت گیرد اما مجلس اصرار چندانی بر افزایش قیمت حامل های انرژی ندارد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...