نسخه چاپی

جنگ لفظی آمریكا برای تحت‌الشعاع قراردادن مذاكرات گام نهایی است

عکس خبري -جنگ لفظي آمريکا براي تحت‌الشعاع قراردادن مذاکرات گام نهايي است

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس مذاكراتگام نهایی ایران و 1+5 را بسیار فنی و پیچیده خواند و گفت: جنگ لفظی آمریكا برای تحت‌الشعاع قراردادن مذاكرات گام نهایی است.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم آران و بیدگل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنگ لفظی مقامات آمریکایی علیه ایران اظهار داشت: آنچه که مبناست و همه را مکلف می‌کند توافقنامه ژنو است.
وی در ادامه با بیان اینکه بدون شک آمریکا از روی استیصال مجبور به امضای توافقنامه شد، تصریح کرد: مادامی که 1+5 و ما به توافقنامه معتقد باشیم، بند بند آن لازم‌الاجراست و اگر زمانی هم قسمتی از آن اجرایی نشود به معنای نفی کل توافقنامه است و هر طرفی که توافقنامه را نقض کند علی‌القاعده مخاطرات آن را هم پذیرفته است.
منصوری آرانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند عهدهای خود بوده، اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به نقض یا لغو توافقنامه تمایلی داشته باشند و جنگ لفظی مقامات آمریکایی نیز بیشتر جنگ روانی برای تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات آتی است.
وی با بیان اینکه جنگ روانی علیه ایران به منظور تضعیف روحیه ایران و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است تا بتوانند نظرات خود را در دور آتی مذاکرات تحمیل کنند، تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند اقدامی بر آنچه که در توافقنامه ژنو گذشته انجام دهد اما بحث روی آینده مذاکرات است و آنها به این جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای سنگین احتیاج دارند تا طرف مقابل را تضعیف و مطالبات خود را در گام نهایی مذاکرات تحمیل کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان مذاکرات آتی هسته‌ای را بسیار فنی و پیچیده خواند و خاطرنشان ساخت: به این ترتیب ما باید هوشمندانه و مقتدرانه عمل کنیم ضمن آنکه همگان باید تیم مذاکره‌کننده را تقویت کنند و تیم مذاکره‌کننده نیز باید از کارشناسان قوی بهره گیرد چراکه این موضوع یک موضوع ملی است و منافع ملی کشور را در بر دارد، لذا لازم است بحث‌های جناحی و گروهی کاملا کنار رود و همه به سرنوشت آینده کشور بیندیشیم.

۱۳۹۲/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...