نسخه چاپی

احزاب در هفته‌ای كه گذشت

عکس خبري -احزاب در هفته‌اي که گذشت

نقطه عطف اتفاقات هفته گذشته جشن 35 سالگی انقلاب اسلامی بود كه مردم با حضور پررنگ خود در یوم‌الله 22 بهمن پاسخ محكمی را به دشمنانمان این مرزوبوم دادند.

به گزارش نما؛ احزاب و تشکل‌های سیاسی در 7 روزی که گذشت روزهای پرخبری را پشت سر گذاشتند.

حضور همه اقشار مردم در جشن 35 سالگرد انقلاب اسلامی، تلاش برخی جریان‌ها برای تحریف سخنان امام خمینی(ره)، تلاش اصلاح‌طلبان برای رفع موانع حصر سران فتنه، برگزاری همایش حزب اعتماد ملی بعد از چهار سال سکوت، انتخاب فائزه هاشمی برای رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، برگزاری نشست شورای مشورتی اصلاح‌طلبان قم، احیای خانه احزاب پیش از پایان سال 92، افزایش فعالیت دفاتر استانی حزب اعتماد ملی، آغاز پیش‌ثبت‌نام دانشگاه ایرانیان، گردهمایی اقلیت‌های دینی با حضور یونسی و جنتی از جمله از داغ‌ترین و مهترین اخبار در حوزه احزاب هفته‌ای که گذشت بود.

آنچه در ادامه می‌آید مشروح اخبار حزبی حوزه احزاب در دیگر رسانه‌ها و مطبوعات کشور است:

*حضورهمه اقشار مردم در جشن 35 سالگرد انقلاب اسلامی

نقطه عطف اتفاقات هفته گذشته جشن 35 سالگی انقلاب اسلامی بود که در همین رابطه شخصیت‌ها وجریان‌های سیاسی ضمن دعوت از همه اقشار جامعه برای حضور در این حماسه میلیونی، حضور پررنگ مردم را پاسخ پاسخ محکمی را به دشمنان دانستند.

**هاشمی رفسنجانی: ایرانی‌ها با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهند به انقلاب وفادارند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ما در روز 22 بهمن حضور کم‌سابقه‌ای در خیابان‌ها داشته باشیم، علامت خوبی است که ایرانی‌ها به انقلاب خود وفادارند

**حدادعادل: مردم در 22 بهمن با شعار «مرگ بر آمریکا» جواب‌ آمریکا را خواهند داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها فکر کردند که مردم ما به خاطر یک لقمه نان آنها استقلال خود را از دست خواهند داد اما آنها در اشتباه کامل هستند.

**افروغ :22 بهمن امسال پرشکوه‌تر از همیشه خواهد بود/ هر سیاستی که با انقلاب نخواند مردم نمی‌پذیرند

یک استاد دانشگاه گفت: در 13 آبان پیش‌بینی کردیم آن روز یکی از پرشکوه‌ترین سال‌های خود را سپری خواهد کرد و دیدیم که این اتفاق نیز افتاد، شک ندارم 22بهمن امسال نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد؛ چرا که ملت ما هر وقت متوجه شوند تحقیر شده‌اند و یا هویت تاریخی آنها توسط هر کسی مخدوش شده بلافاصله واکنش نشان داده‌اند و این یک واقعیت است.

**حجت‌الاسلام رییسی: مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران مردم هستند/ ملت 22 بهمن‌ پاسخ نظام سلطه را خواهد داد

معاون اول قوه قضاییه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ را پررنگ دانست و گفت: مردم با حضور خود قاطعانه نظام سلطه را نفی و بر اهداف و آرمان‌های خود ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

**احمدی‌نژاد: ملت ایران در روز 22 بهمن نور امید را در دل ملت‌ها زنده می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران روز 22 بهمن با حضور خود نور امید را در دل ملت‌ها خواهد تاباند و اقیانوس عظیمی از حضور خود ایجاد خواهد کرد

**شایق: راهپیمایی 22 بهمن معادلات دشمنان را به هم خواهد ریخت

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: عظمت و شکوه حضور مردم در راهپیمایی ‪ 22‬بهمن موجب برهم ریختن معادلات دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد.

**محتشمی: ملت ایران 22 بهمن پاسخ محکم و دندان‌شکنی به اظهارات آمریکایی‌ها می‌دهد

دبیر کل حزب آزادی با بیان اینکه ملت ایران در 22 بهمن، پاسخ محکم و دندان‌شکنی به اظهارات مسئولان آمریکایی خواهد داد گفت: دستگاه دیپلماسی باید با حفظ تداوم در انجام مذاکرات پاسخ‌های محکم و دندان‌شکنی به رفتار استکباری آنها بدهد.

**نبی‌حبیبی: مردم در 22 بهمن پیام مقاومت خود را به جهانیان اعلام می‌کنند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه راهی جز مقاومت در برابر زورگویی مستکبران وجود ندارد گفت: مردم در 22 بهمن مقاومت 35 ساله خود را به گوش جهانیان خواهند رسید.

**کمالی: دشمنان بدانند ملت ایران در مقابل تهدیدات نمی‌ترسد/ همه گروه‌ها در صحنه حاضر باشند

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: دفاع از انقلاب منحصر به گروه و جمعیت خاصی نیست بلکه همه گروه‌ها و جمعیت‌هایی که در انقلاب نقش داشتند دفاع از انقلاب را وظیفه خود می‌دانند.

**هاشمی: ملت ایران در 22 بهمن پاسخ محکمی به دشمن می‌دهد/حضور کوبنده‌تر از قبل در راهپیمایی امسال

استاندار تهران در واکنش به اظهارات برخی از مقامات آمریکایی در تهدید کشورمان گفت: آنها باید بدانند هر چه قدر مردم را تهدید کنند ملت ایران چه در پای صندوق رأی و چه تظاهرات میلیونی خود پاسخ محکمی به آنها می‌دهد.

**بروجردی: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن از انقلاب خود دفاع خواهند کرد

عضو بنیاد باران گفت: مردم ایران اسلامی در 22 بهمن بار دیگر از انقلاب خود دفاع خواهند کرد چرا که انقلاب متعلق به آحاد ملت است.

**آیت‌الله جنتی:ملت ایران با شعار «مرگ بر آمریکا» به تهدیدهای گستاخانه آمریکا پاسخ می‌دهد

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از آحاد مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی گرامیداشت یوم الله 22 بهمن دعوت کرد.

**بادامچیان: مردم در 22 بهمن پاسخ محکمی به غرب خواهند داد/روحانی، اوباما را تحقیر کرد

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه مردم کشورمان در 22 بهمن پاسخ قاطعی را به غرب خواهند داد گفت: انقلاب اسلامی با تلاش شهیدان به ثمر رسیده است.

**عارف: حضور همه سلایق سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن تجلی‌بخش وحدت خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی نمی‌تواند انقلاب شکوهمند ایران را به نفع خود مصادره کند، گفت: حضور همه سلایق، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن تجلی‌بخش وحدت خواهد بود.

**آیت‌الله حسینی بوشهری: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مقاومت آنان را در برابر تحریم‌ها اثبات خواهد کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور پرشکوه مردم در 22 بهمن مقاومت آنان را در برابر تحریم‌ها به اثبات خواهد رساند، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر آرمان‌های اسلامی اجازه نداد جریانی آن را به نفع خود مصادره کند.

**رحیمی: حضور مردم در 22 بهمن تعیین‌کننده است/ استمرار جلسات احمدی‌نژاد با دولتمردان سابق

معاون اول دولت احمدی‌نژاد با بیان اینکه حضور مردم در 22 بهمن تاثیرگذار خواهد بود گفت: همواره مردم ثابت کرده‌اند با حضور پررنگ خود به اظهارات مقامات غربی پاسخ می‌دهند.



**الهام: مواضع جمهوری اسلامی ایران بر منطق استوار است/ پیام 22 بهمن امسال ایستادگی بر ارزش‌های انقلاب است

سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه ایستادگی بر اصول و ارزش‌های انقلاب پیام 22 بهمن است، گفت:‌ دولتمردان ما نباید به آمریکا اعتماد کنند و فریب او را بخورند.

**خلیلیان: حضور پرشور در 22 بهمن تداوم حماسه سیاسی انتخابات 92 است

وزیر دولت احمدی‌نژاد حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را تداوم حماسه سیاسی 24 خرداد دانست و گفت: ملت ایران در روز 22 بهمن حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی به دشمنان انقلاب نشان می‌دهد.

**فروزنده: گزینه روی میز ما راهپیمایی 22 بهمن است

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه غرب جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی بیهوده‌ای به راه انداخته است، گفت: گزینه روی میز ما پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن است.

**ثمره‌هاشمی: پیام 22 بهمن ادامه راه امام خمینی(ره) است

یکی از مسئولان دولت احمدی‌نژاد با بیان اینکه مردم در 22 بهمن ایستادگی خود بر آرمان‌های انقلاب اسلامی را اثبات می‌کنند گفت: پیام 22 بهمن ادامه راه روشنی است که امام خمینی(ره) آن را آغاز کردند.

**ابطحی: حضور در راهپیمایی 22 بهمن دفاع از امنیت ملی کشور است

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه مسئله حضور مردم یک مسئله ماهوی و جوهری برای انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که پس از 35 سال از گذشت آن همچنان مردم برایش پراهمیت است.

**آیت‌الله جزایری: مردم در روز 22 بهمن با مشت آهنین خود پاسخ گستاخی آمریکایی‌ها را می‌دهند

عضو مجلس خبرگان گفت: مردم در روز 22 بهمن با شعارهای مرگ بر آمریکا مشت آهنین خود را به دهان یاوه‌گویان می‌کوبند و پرشورتر از همیشه فریاد حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبرشان را به گوش جهانیان می‌رسانند.

**راکعی: ملت ایران بار دیگر از استقلال خود دفاع خواهد کرد/ مردم اجازه دخالت بیگانگان را نخواهند داد

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: امروز متاسفانه بعضی کشور‌های سلطه‌گر در مقابل منش اعتدالی دولت تدبیر و امید به خود اجازه می‌دهند از ادبیات غیردیپلماتیک و بعضاً تحریک‌کننده استفاده کنند.

**شهاب: راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به اهانت‌های سران آمریکا خواهد بود

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مردم از هر راه، روش و منشی که استقلال و عزت ایران را مورد آسیب و خدشه قرار دهد، انزجار و بیزاری خود را اعلام خواهند داشت.

**آخوندی: پیام راهپیمایی 22 بهمن همبستگی ملی است/ انقلاب بر اساس سعه صدر بنا شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیام حضور باشکوه مردم در راهپیمایی امروز پیام همبستگی ملی است و حضور مردم نیز خیلی شکوهمند است.

**آیت‌الله مهدوی‌کنی: ‌ملت ایران همچنان از انقلاب و استقلال خود پشتیبانی می‌کند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم‌ترین پیام حضور مردم در یوم‌الله 22 بهمن این است که مردم بعد از گذشت 35 سال همچنان در صحنه حضور دارند.

**حیدری: حضور پررنگ مردم در 22 بهمن نشان از باورشان به آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مردم با حضور پررنگ خود در راهپیمایی 22 بهمن ایستادگی‌شان را بر آرمان‌های انقلاب به اثبات خواهند رساند، گفت: این باید درسی برای مسئولین باشد که فریب آمریکا را نخورد.

**باقری: باید از ظرفیت پرشور مردم در 22 بهمن برای مقابله با حضور بیگانگان استفاده کرد

مذاکره‌کننده پیشین کشورمان بر استفاده صحیح از ظرفیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد.

**زنگنه: ملت ایران تسلیم پذیر و از بین رفتنی نیست

وزیر نفت گفت: ملت ایران با حضور پرشکوه خود نشان داد که حاضر نیست استقلال و عزت خود را از دست بدهد.

**نهاوندیان: پیام 22 بهمن امسال وحدت و استقامت است

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای از فرزندان همین ملت و انقلاب است و با پشت‌گرمی مردم می‌تواند از حقوق ملت به بهترین وجه دفاع کند.

**آیت‌الله موحدی‌کرمانی: راهپیمایی امروز جواب مردم به تهدیدات آمریکا بود

خطیب موقت نمازجمعه تهران راهپیمایی امروز را جواب محکم به تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ملت ایران عنوان کرد.

*حضور مجدد مجمع روحانیون در حرم امام خمینی(ره)

**حضور مجمع روحانیون به همراه خاتمی و خوئینی‌ها در حرم امام(ره)/ استقبال از سوی سید حسن خمینی

تلاش و مسابقه احزاب کار را به جایی رساند که حتی حزب کارگزاران سازندگی ایران نیز که پس از انتخابات 88 فعالیت‌های خود را کمرنگ کرد و به صفر رسانده بود، نیز مردم را به حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و اعضای مجمع روحانیون مبارز بعد از سالها غیبت، شنبه شب در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور پیدا کردند.

*کارشکنی آمریکا در توافقنامه ژنو و پاسخ محکم مردم در 22 بهمن

**لاریجانی: هیچ علم هسته‌ای در چارچوب NPT برای ما ممنوع نیست/ دشمن از تقسیم سبد کالا سوءاستفاده کرد

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آمریکا باید بداند که هیچ زاویه‎ای در حوزه علوم و تکنولوژی هسته ای در چارچوب NPT برای ایران ممنوع نیست.



وی با بیان اینکه غرب تحریم‌هایش را بر نمی‌دارد، بلکه غرب می‌خواهد سر ما را از اقتصاد مقاومتی به سمت دیگری پرت کند، اظهارداشت: شاهد بودیم که آن‌ها با کمال پررویی 16، 17 موسسه دیگر را تحریم کردند، این تحریم‌ها فقط به روح توافقنامه نیست چون کلمه تحریم، هم قابل استناد به فرد است و هم استناد به موضوع، کاری که غرب و آمریکا می‌کنند، تخلف آشکار هم به روح و هم به متن است، این علامت روشنی است که نظر مقام مظعم رهبری را مبنی بر اینکه مردم خوب می‌فه‌مند تائید می‌کند. آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند سر ما کلاه بگذارند اما 22 بهمن روزی است که نشان دهیم شما نمی‌توانید سر ما کلاه بگذارید.

**جلیلی: اگر به حقوق هسته‌ای ما تعرض شود به سایر حقوق ما نیز متعرض می‌شوند/ تکلیف فراتر از NPT را نمی‌پذیریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دوران انتخابات را پشت سر گذاشتیم و باید نگاهمان به آینده باشد. فضایی که بعد از رقابت‌ها ایجاد شد در جهت وحدت و همدلی همه کشور در مسیر ولایت بود.



**آیت‌الله جنتی: چشمان دشمنان با حضور گسترده مردم در راهپیمایی کور می‌شود



دبیر شورای نگهبان ضمن قدردانی از مردم به پاس حضور گسترده در راهپیمایی امروز گفت: چشمان دشمنان با مشاهده این حضور کور خواهد شد.



**قدیری ابیانه: وزارت خارجه در برابر نقض توافق ژنو موضع قاطع بگیرد/ آمریکا با تهدید به تحریم روسیه بی منطقی خود را نشان داد

سفیر اسبق سفارت مکزیک گفت: شاهد بودیم که مقامات آمریکایی هم‌پیمانان خود یعنی فرانسه و روسیه را نیز به تحریم تهدید کرد و نشان داد که این رفتار بی منطق مختص ملت ایران نیست.



**احمدی‌روشن: استکبار جهانی در سال 82 کلاه بزرگی بر سر مسئولان وقت گذاشت/ با دست پر در مقابل استکبار حاضر شوید



رحیم احمدی‌روشن در جشن انقلاب اسلامی، دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه باید با دست پر در مقابل استکبار حاضر شویم گفت: استکبار جهانی در سال 82 در قضیه مذاکرات هسته‌ای کلاه بزرگی را بر سر مسئولان وقت گذاشت.



**رفیق‌دوست: مقابله با انقلاب اسلامی دو ابرقدرت جهان را با هم متحد کرد/ خاطره سفیر گورباچف از انقلاب اسلامی



وزیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شوروی و آمریکا تنها برای مقابله با انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران با هم متحد شدند.



رفیق‌دوست در ادامه سخنان خود با بیان خاطره‌ای از دیدارش با سفیر گورباچف اظهارداشت: من به سفیر گورباچف گفتم که دشمنی آمریکا با ما طبیعی است اما آنچه که جای سوال دارد دشمنی شوروی با ماست.



**بادامچیان: مهم‌ترین اصل ناسازگاری ایران و آمریکا/ بدون نفت هم می‌توان کشور را اداره کرد



عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به مهم‌ترین مشکل ایران و آمریکا اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین اصل ناسازگاری آمریکا با ایران، استکبار آمریکا و استکبارستیزی ما بوده و آمریکا می‌خواهد که زور گفته و ایران مخالف با این قضیه بوده و به قول امام اگر آمریکا آدم شود آن موقع ما هم کاری نداریم.



**ترقی: روسیه هم تحریم های اخیر را مغایر با توافق نامه ژنو می داند/ مسئولان وزارت خارجه توضیح دهند



معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: تحریم های اخیر در واقع نقض توافق‌نامه ژنو بود و حتی روسیه که عضو 1+5 است بر این نکته اذعان کرده است



ترقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها یک‌طرفه توافق را نقض کردند، افزود: مسئولان وزارت خارجه باید درباره تحریم های اخیر توضیح بدهند، چرا که اگر وزارت خارجه بپذیرد تحریم های اخیر مغایر با توافق نامه ژنو بوده این توافق نامه فاقد اعتبار خواهد شد.



**حبیبی: دولت باید به نقدهای مشفقانه با دید خریدار نگاه کند/ پاسخ مردم به آمریکایی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن



دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در قبال توافق ژنو گفت: مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن پاسخ گستاخی‌های آمریکا را می‌دهند.



**ذوالنور: دولت اراده جدی برای پاسخ‌گویی به غرب ندارد/ فراموش نکنیم مذاکرات یک جنگ است



کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت اراده جدی برای پاسخگویی به غرب ندارد گفت: باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم تا در صورت شکست توافق ژنو، دست بالا را داشته باشیم.



**دباغ: مردم پاسخ مقامات آمریکایی را خواهند داد/ دشمن می‌داند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند



دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه شیطان‌صفتی آمریکا بر مردم ایران محرز شده است، خاطر نشان کرد: دشمن هم خودش می‌داند در قبال جمهوری اسلامی ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.



**بادمچیان: اعمال تحریم‌ها علیه ایران بازی سیاسی غرب است/ ابراهیم یزدی حافظه خود را از دست داده است



عضو حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها علیه ایران بازی سیاسی غرب است،‌گفت: غرب با این اقدامات در صدد بازیافتن آبروی از دست رفته خود است.



**حاجی‌بابایی: جمهوری اسلامی تقسیم‌بندی جهان را به هم ریخت/ جنگ ایران و آمریکا تقابل دو اندیشه است



وزیر دولت دهم با بیان اینکه جنگ ایران و آمریکا جنگ دو اندیشه است، گفت: آنچه باعث وحشت آمریکا شده است، ماهیت نظام جمهوری اسلامی است.



**فدایی: متن جامعه به دنبال استقلال، آزادی و عدالت است/ انتقاد از مواضع انفعالی برخی مسئولان در برابر آمریکا

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه متن جامعه به دنبال استقلال، آزادی و عدالت است، گفت: چرا باید کسانی که مسئولیت رسمی دارند همان موضع‎گیری را داشته باشند که مسئولان غرب دارند.



**آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: اگر غرب بهانه‌گیری نکند در یک جلسه تمام مسایل حل می‌شود



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر غرب بهانه‌گیری نکند، در یک جلسه تمام مسایل حل می‌شود، چون ملت ایران هم می‌خواهد با تکیه بر دانش فرزندان خویش از مواهب صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند



وی همچنین در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن نیز اظهارداشت: تیم مذاکره‌کننده از پشتیبانی حضور مردم استفاده کند



**آیت‌الله کعبی: چالش غرب با ایران بر سر مسئله هسته‌ای نیست/ روحیه انقلابی باعث پیشرفت و توسعه می‌شود



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انرژی هسته‌ای تنها یک بهانه برای مخالفت با ایران است گفت:‌ چالش غرب با ایران بر سر مسئله هسته‌ای نیست بلکه آنان با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند.



**بوربور:مقامات آمریکایی پاسخ اظهارات گستاخانه خود را از ملت ایران می‌گیرند



قائم‌مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: مقامات آمریکایی پاسخ اظهارات گستاخانه و بی‌ادبانه خود را از ملت همیشه در صحنه ایران می‌گیرند.



**الهام: هیچکس از متن توافقنامه ژنو مطلع نیست/ بی سواد خواندن منتقدان حرف بدی بود



سخنگوی دولت سابق با تأکید بر اینکه تعامل دولت با دنیا فی‌نفسه محل بحث نیست، اظهار کرد: توافقنامه ژنو نه تنها به تصویب مجلس نرسیده، بلکه هیچکس از متن این توافقنامه نیز مطلع نیست.



**پناهیان: مسئولان پیام ملت ایران به آمریکا را دریافت کنند



حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به پاسخ محکم ملت ایران به تهدیدات آمریکا گفت: مسئولان از امروز وظیفه سنگین‌تری دارند و باید پیام این حضور مردم را دریافت کنند.



** جچت‌الاسلام محمدیان: مقاومت، گزینه روی میز ملت ایران است



رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: مقاومت و ایستادگی گزینه روی میز ملت ایران در پاسخ به تهدیدات دشمن است.



**حجت‌الاسلام زارع فومنی: ملت ایران با گزینه‌های خود رژیم اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند



دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با حضور در راهپیمایی تهران تأکید کرد: ملت ایران با گزینه‌های روی میز خود آمریکا و رژیم اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند.



**ولایتی: گزینه قطعی ما حضور و دلبستگی مردم به نظام، کشور و ولایت فقیه است



رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مسئولان آمریکایی همواره از وجود گزینه‌های مختلف بر علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند گزینه قطعی ما حضور و دلبستگی مردم به نظام، کشور و ولایت فقیه است.



**لاریجانی: ژست‌های سیاسی آمریکا دیگر اثری ندارد / غرب با شکلات‌های سیاسی شکست مقاومت را دنبال می‌کند‌



رئیس مجلس گفت: آمریکا یک بار در سال 57 تصمیم گرفت انقلاب ایران را منحرف کند ولی با یک اقدام امام و پشتیبانی مردم شکست خورد و امروز هم نمی‌تواند جلوی فریاد مظلومان عالم را بگیرد‌.



*تلاش برخی جریان‌ها برای تحریف سخنان امام خمینی(ره)

**سید‌علی خمینی: بعضی به اشتباه معتقدند که دوران امام تمام شده/ رهبر انقلاب از ابتدا تا کنون بر راه و اصول امام ایستاده است

یادگار و نواده حضرت امام خمینی(ره) متن امام را متن مقدس انقلاب و فاصله گرفتن از امام را مخل مقبولیت و مشروعیت نظام دانست و گفت: داوری در خصوص تطبیق سیره و متن امام در دوران نخست، با توجه به دور شدن از پارادایم آن دوران، نیازمند دقت و ظرافت فوق‌العاده است

وی ادامه داد: بعضی این حرف را زدند که دوران امام تمام شده و امروز دوران جدیدی است که نسبت به قبل منقطع است. در حالی که رهبری از ابتدا تا امروز بر این اندیشه ایستاده‌اند که راه ما همان راه امام و اصول ما بر همان اصولی استوار است که امام بر آن معتقد بودند.



**رفیق‌دوست: امام(ره) اثرپذیر نبودند/ خاطره‌ای از برخورد حضرت امام با سران نهضت آزدی



یکی از یاران امام خمینی(ره) با بیان اینکه پیام 22 بهمن امسال ایستادگی در برابر آمریکاست گفت: امام آنقدر مستقل و مسلط بودند که در تصمیم‌گیری خود قاطعانه عمل می‌کردند و هیچ‌کس نفوذی روی ایشان نداشت.



*انتقادات وارد شده به نحوه توزیع سبد کالا، راهکار اقتصادی دولت یازدهم



**نیت دولت در توزیع سبد کالا کمک به مردم بود اما در انجام آن بی‌دقتی صورت گرفت

مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه طرح توزیع سبد کالا پیشنهادی از سوی اقتصاددانان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است گفت: در توزیع سبد کالا بی‌دقتی‌هایی انجام شد که رئیس جمهور از بابت آن از مردم عذرخواهی کرد.

**لبخند احمدی‌نژاد به سبد کالای دولت

رئیس‌جمهور سابق کشورمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وی از توزیع سبد کالا در میان مردم تنها لبخند زد.

وی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا تنها به آنها لبخند تحویل می‌دهد تصریح کرد: انتظار دارید چه چیز دیگری تحویل‌تان بدهم؟

*آخرین وضعیت دانشگاه ایرانیان در دولت یازدهم

**الهام:آغاز پیش‌ثبت‌نام دانشگاه ایرانیان/ برگزاری جلسات آموزشی دانشگاه ایرانیان در ساختمان ولنجک

سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه دانشگاه ایرانیان پیش‌‌ ثبت‌نام خود را از دانشجویان به زودی آغاز می‌کند، گفت: امتناع دولت از انجام مکاتبه با دانشگاه ایرانیان برخلاف مشی آزاداندیشی دولت یازدهم است.

* تلاش اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس با محوریت عارف



**عارف یک بازمانده یا فرمانده در عرصه سیاسی

نشریه آسمان در شماره اخیر خود به بررسی نقش محمدرضا عارف در انتخابات 92 پرداخت و ضمن مقایسه جایگاه عارف میان بازمانده یا فرمانده جریان اصلاحات، چگونگی تثبیت نقش عارف را در انتخابات در عرصه سیاسی بررسی کرد.

**عارف: دولت انتقادهای سازنده را بپذیرد/ امید به حل کدورت‌ها با حضور اصلاح‌طلبان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم این حضور اصلاح‌طلبان در راهپیمایی 22 بهمن به حل تمامی مشکلات کشور چه داخلی و چه خارجی بیانجامد.

**محتشمی: جبهه اصلاح‌طلبان هفته آینده با عارف دیدار می‌کند/ ایده عارف برای حضور در لیست دولت

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با عارف گفت: بخشی از این جلسه با رویکرد انتخابات مجلس خواهد بود و پیشنهاد ما این است که عارف وارد عرصه انتخابات شود لذا قرار شد با ما این مذاکرات را انجام دهد.

*تلاش اصلاح‌طلبان برای رفع موانع حصر سران فتنه

**حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای: تا سران فتنه توبه نکنند کاری انجام نمی‌شود/ افراد برای رفع حصر بی‌جهت تلاش نکنند

دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سران فتنه گفت: افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند، به نتیجه هم نمی‌رسند و تا زمانی که سران فتنه توبه نکنند و بر این موضع باشند به هیچ وجه کار دیگری انجام نمی‌شود و شرایط مثل سابق خواهد بود.

**حجت‌السلام محمدیان: انتقاد از مواضع دوپهلوی مجمع روحانیون/ برخی قصد دارند از رأفت اسلامی نظام سواستفاده کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای بسترسازی آزاد شدن سران فتنه گفت: برخی قصد دارند از رأفت نظام جمهوری اسلامی سوءاستفاده کنند.

**خاتمی: با فضای همدلی، حصرها را منتفی کنیم

این در حالی است خاتمی با در دیدار با دانشجویان در آستانه 22 بهمن گفت:« لازم می‌دانم 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب را تبریک عرض کنم از این جهت که این انقلاب، تداوم یک رویکرد وخواست و حرکتی بود که ملت ما از ده‌ها سال پیش از این شروع کرده بود و اوجش را در انقلاب دیدید و با این انقلاب به آینده بهتر نگاه می کرد.»



وی با بیان اینکه با فضای همدلی، حصرها را منتفی کنیم، اظهارداشت: می‌خواهم این را بگویم که خیال نکنید که دولت فراغت بال دارد و نمی‌پردازد به بسیاری از مسائل دیگر؛ این دولت با مسائل و مشکلات فراوانی روبرواست.ملت توجه داشته باشد که هم مشکلات روزمره خیلی سنگینی دارد هم میراثی که از گذشته مانده است بسیار میراث سختی است و اصلاح ان سخت است و امکانات دولت که اندک است و این اندازه حل مشکلات نیست و هم اینکه کارشکنی ها و موانع هم در کار او زیاد است.

**پورمحمدی: تصمیم گیری در مورد موسوی و کروبی در فضای آرام بهتر است

وزیر دادگستری در گفتگو با مهر در مورد تعیین تکلیف پرونده موسوی و کروبی گفت: در این زمینه در نظام در حال تدبیر و ارزیابی و سبک و سنگین شدن است و فکر می کنم باید عوامل داخلی و فضای بیرونی دست به دست هم بدهد تا نظام یک تصمیم با منفعت بیشتر را بگیرد.

پورمحمدی افزود: تاکنون هم بنای نظام همین بوده تا تصمیمی بگیرد تا حاشیه های کمتری داشته باشد و خسارتها کاهش یابد و سوء استفاده کمتری شود به هر حال اگر فضای کشور آرامش بیشتری داشته باشد و عوامل تحریک و فشار کاسته شود راحت تر می توان تصمیم گرفت و برخی سخت گیری ها را می توان به حداقل رساند.

**همایش حزب اعتماد ملی بعد از چهار سال سکوت برگزار شد

*حجت‌الاسلام منتجب‌نیا: هیچ گاه حزب نباید به دنبال قدرت طلبی صرف باشد

قائم مقام حزب اعتمادملی در جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی حزب اعتمادملی استان تهران برگزار شد،با گرامی داشت یاد وخاطره تمامی شهدای انقلاب اظهار داشت : حزب هدف معینی داشته باشد؛ چرا که اگر هدف در راستای تضییع حقوق مردم باشد این حزب از مسیر حزب الله خارج می شود و بنابراین هیچ گاه حزب نباید به دنبال قدرت طلبی صرف باشد . اگر حزب، هدف و آرمان مشخصی داشته باشد و شالوده قابل قبولی نیز داشته باشد واگر افراد همگون و هماهنگ و فرهیخته دور هم جمع شوند حزب الله پدید می آید و این حزب می تواند جامعه را به پیش ببرد. "

منتجب نیا در ادامه با اشاره به رویکرد دولت اصلاحات برای توسعه فعالیت حزبی در کشور به انتقاد از عملکرد دولت های نهم و دهم در برخورد با احزاب پرداخت و گفت : " پس از پیروزی انقلاب ما با احزاب متعددی روبرو بودیم که عمده آنها در زمان دولت آقای خاتمی تاسیس و فعال شدند، ولی در دو دولت گذشته (دولت احمدی نژاد) بدترین برخورد با احزاب از ناحیه دولت شکل گرفت و اساسا حزب را به عنوان ستون پنجم و یک امر زائد قلمداد می کردند. "



وی افزود:" امروز از دولت آقای روحانی که بر پایه شعارهای اصلاح طلبانه پیش می رود -که این وعده ها نیز برخواسته از دل مردم است- انتظار می رود احزاب تقویت شوند و به آنها برای تلاش و کوشش فرصت داده شود. البته دراینکه باید در عین حمایت از احزاب بر عملکرد آنها نیز نظارت کرد و آنها را طبق قانون هدایت نمود، تردیدی وجود ندارد اما معتقدیم باید گام های بلندی در این زمینه برداشته شود."

**افزایش فعالیت دفاتر استانی حزب «اعتماد ملی»

حزب اعتماد ملی تصمیم گرفته است، فعالیت دفاتر استانی خود را گسترده تر و فزاینده تر کند و همچنین سومین نشست حزبی را در اسفند ماه برگزار خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت وگو با ایرنا درباره ادامه فعالیت حزبی و برنامه ریزی کاری این حزب توضیح دادند.



محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: اعتماد ملی تعطیل نبوده ولی تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم کمتر فعالیت داشت و کمی سکون یافته بود و اکنون فعال تر شده است.



حق شناس درباره فعالیت دوباره این حزب گفت: تمامی دفاتر استانی حزب اعتماد ملی از این پس فعالیت خود را افزون‌‌تر و علنی‌تر خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه حاصل و با جلساتی که تابستان و زمستان برپا شد، قرار بر افزایش فعالیت گذاشتیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد اظهار داشت: بنا بر مصوب شورای مرکزی، دفاتر استانی حزب اعتماد ملی موظف شدند که فعالیت خود را گسترده تر و فزاینده تر کنند.

حق شناس درباره فعالیت انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت: توجه به انتخابات، از اهداف هر حزبی است، اما این آغاز فعالیت گسترده، تنها به انتخابات مربوط نمی شود و رویکرد حزبی و اثرگذاری در صحنه سیاسی را در بردارد.

وی ادامه داد: اولین جلسه حزب اعتماد ملی بعد از انتخابات ریاست جمهوری، تابستان و دومین جلسه را یک ماه پیش برگزار کردیم که البته سومین جلسه گسترده هم اسفند ماه برگزار می شود.

*واکنش مهدی هاشمی به ربوده شدن سربازان ایرانی

**مهدی هاشمی: پنج سرباز اسیر جدی ترین محک دیپلماسی منطقه ای هستند

مهدی هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی خود نسبت به گروگان گیری سربازان ایرانی اسیر در دست گروهک تروریستی جیش العدل ابراز نظر کرد.

مهدی هاشمی خطاب به دستگاه های مسئول گفت: «آنهایی که طعم اسارت و زندان و انفرادی را کشیده اند می دانند ثانیه های انتظار چه نفس گیر و کند می میرند تا به نسیم آزادی برسی اما دریغ و افسوس برای آنهایی که اسیر زندان بیگانه و در خاکی دیگرند. با این همه گرفتاری و مشغله های شخصی چند روزی است مداوم به پنج سرباز مرزی فکر می کنم که با چه امیدها به خدمت رفتند و اکنون در چه حالند. همین پنج سرباز اسیر جدی ترین محک دیپلماسی منطقه ای هستند. یا سالم و سربلند می آیند یا …»

*پاسخ حقوقدانان به فراخوان روحانی

روزنامه اعتماد برای نخستین سر خط خبری صفحه نخست روز پنجشنبه عنوان «پاسخ حقوقدانان به فراخوان روحانی» را انتخاب کرد و نوشت: رییس جمهور از حقوقدانان خواست تا توافق ژنو را مورد بررسی حقوقی قرار دهند.

دولت از توافق ژنو به عنوان دستاورد بی نظیرش یاد می کند و حامیانش نیز آن را پیروزی هسته یی می دانند و می گویند این پیروزی ماحصل رایزنی های هوشمندانه مذاکره کنندگان ارشد تیم هسته یی کشورمان است.

در مقابل اما منتقدان دولت روز اجرای توافقنامه ژنو سیاه پوشیدند و صفحات اول روزنامه هایشان را همچون پیام تسلیت سیاه و سفید منتشر کردند و در وصف این توافق نوشتند «هولوکاست هسته یی» حتی نمایندگان شان هم در بهارستان در نطق شان اجرای این توافقنامه را به مردم تسلیت گفتند.

به دنبال این دست موضع گیری ها بود که روحانی که تا پیش از آن از توافق ژنو به عنوان پیروزی تیم مذاکره کننده اش یاد می کرد به جمع دانشگاهیان رفت و از سکوت آنها در مقابل توافق ژنو گلایه کرد و گفت: چرا فقط یک عده معدود که از جای معدودی تغذیه می شوند، صبحت می کنند؟ البته نمی گوییم آنها حرف نزنند ولی فقط چرا آنها صحبت می کنند؟ چرا فقط یک عده کم سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف بزنند؟ چرا آنها به میدان نمی آیند؟ آینده تاریخ این را به ما نمی بخشد.

اوج این واکنش ها اما از سخنان آیت الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بود که گفت: اینها می گویند انتقاد را دوست داریم اما دروغ می گویند، طاقت یک جمله را ندارند.

همین سبب شد تا سایت های خبری این طیف از اصولگرایان یکی پس از دیگری به انتشار اخباری مبنی بر لزوم عذر خواهی روحانی از منتقدان بپردازند، البته این تقاضا از سوی دولتمردان نادیده گرفته شد و با وجود پیش بینی های تندروها حسن روحانی بازهم کوتاه نیامد و در نطق های اخیرش در راس دولتمردانش بارها تاکید کرد که «همه بدانند که مذاکره ما با کشورهای 1+5 از سر عزتمندی، حکمت و در چارچوب عزت ملی و در مسیر آرمان خواهی ملت ایران است.»



*یک سال از حادثه 22 بهمن قم گذشت/آیا برخورد قضایی با متخلفان صورت گرفت



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره گزارش مجلس از حادثه 22 بهمن سال 92 قم می گوید اگر قانون به طور کامل اجرا شود قطعا شاهد این اقدامات نخواهیم بود.



هم اکنون در حالی که یک سال از بروز حادثه 22 بهمن قم و بیش از 6 ماه از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه می گذرد منصور حقیقت پور رئیس کمیته حقیقت یاب حادثه 22 بهمن قم اعلام کرده است در مورد این که این پرونده در مرحله قضایی در چه شرایطی قرار دارد اطلاعی نداریم و مقامات قضایی باید پاسخ دهند، گزارشی تهیه و در کمیسیون امنیت ملی و صحن علنی تصویب شد و به قوه قضاییه ارائه شد، از این رو اگر قانون به طور کامل اجرا شود قطعا شاهد این اقدامات نخواهیم بود.

*گردهمایی اقلیت های دینی با حضور یونسی و جنتی

گردهمایی اقلیت های دینی چهارشنبه شب با حضور حجت السلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.



حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی پیروان ادیان توحیدی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هتل انقلاب تهران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوول اصلی صیانت از فرهنگ ایرانی - اسلامی و اسلامی – ایرانی است و حفاظت و نگهبانی از ارزش های آسمانی دینی ما از مسئولیت های این وزارتخانه است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت ها و اقوام با بیان اینکه احساس تبعیض باید از جامعه ما رخت بر بندد گفت: تنوع فرهنگی در ایران، فرصت های بسیار گرانسنگی را در اختیار ملت ایران قرار داده که این تنوع نه تنها تهدید و آسیب نیست، بلکه فرصتی است که در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه زرتشت، قدیمی ترین دین آسمانی بر اساس بسیاری از اسناد تاریخی ما است، گفت: زرتشتیان ارزش های خود را در همین موزه ها، بناها و آثار به جا مانده می دانند و در ملاقات هایی که با بزرگان زرتشتی داشته ام به من اعلام کرده اند که روی ارزش ها و میراث فرهنگی بسیار حساسند؛ یعنی آنها بدون اینکه مواجب و حقوقی دریافت کنند و مسئولیتی از این بابت داشته باشند، خود را مسئول می دانند.

یونسی تصریح کرد: همه زرتشتیان چه هندو و چه غیر هندو ایرانی هستند و متاسفانه در گذشته قصوری صورت گرفته و انقطاع زبانی و فرهنگی رخ داده است، چنانچه تا یک قرن پیش زرتشتیان مقیم هند به زبان فارسی سخن می گفتند.

*انتقاد عضو جبهه پایداری از انگلیسی حرف زدن وزیر امور خارجه کشورمان

**حجت‌الاسلام نبویان:بچه من هنوز زبان ادبیات فارسی بلد نیست



عضو جبهه پایداری در اهمیت زبان فارسی و نیز رفتار دیپلماتیک هیئت دولت، تاکید کرد: هویت ملی ما را حفظ کنید و فارسی صحبت کنید. آنجا نگفتم، اما چرا در داخل ایران آقای زنگنه از روی متن انگلیسی می‌خواند؟ آقای ظریف می‌دانید چه پیامی را به دنیا منتقل می‌کنید؟ زبان انگلیسی با کلاس است؟ اینها بحران هویت است. بچه من هنوز زبان ادبیات فارسی بلد نیست و مجبورم او را زبانکده ببرم.



وی افزود: آقای ظریف در پاسخ من گفت که"حاج آقا زمانی که مصاحبه می‌کنم خبرنگاران 2 دسته‌اند. عده‌ای از ایران آمدند و فارسی سوال می‌کنند و من فارسی جواب می‌دهم، اما وقتی خبرنگاری انگلیسی سوال می‌کند، خوب من مجبور هستم انگلیسی جواب بدهم" که به وی پاسخ دادم "به چه جبری؟" و آقای ظریف گفت که" من اگر فارسی جواب بدهم حرف من منتقل نمی‌شود." گفتم: مترجم ببرید. گفت: حاج اقا خیالتان را جمع کنم اصلا با ترجمه 50 درصد حرف منتقل نمی شود. گفتم"اجازه هست من نکته دیگری بگویم. از همان اول حضرت آقا، آقای هاشمی و خاتمی رفته‌اند و مترجم برده‌اند. پس اصلا مشکل ما با دنیای غرب این است که آنها 50 درصد حرف‌های ما را نمی فهمند" که وی گفت"اتفاقا حاج آقا همین‌طور است".



این نماینده مجلس این‌طور از صحبت‌هایش استنباط کرد که پس ما هم 50 درصد حرف اوباما را نمی‌فهمیم . در جمع 100 درصد حرف هم را نمی‌فهمیم. اگر خبرنگاری از چین از آقای رئیس سوال کند او که دیگر نمی‌تواند چینی پاسخ بدهد. پس چگونه حرف‌ها به آقای ظریف منتقل می‌شود؟

*خانه احزاب پیش از پایان سال 92 احیا می شود

**کیاسری: خانه احزاب پیش از پایان سال 92 احیا می شود

عضو شورای مرکزی دوره پایانی خانه احزاب از برنامه ریزی های صورت گرفته برای احیای این خانه پیش از پایان سال 92 خبر داد.

علی اکبر مرتضوی کیاسری گفت: در نشست فعالان حزبی با عبدالرضا رحمانی فضلی مقرر شد شرکت کنندگان حزبی این جلسه برای احیای خانه احزاب نشست هایی برگزار کنند.

عضو شورای مرکزی دوره پایانی خانه احزاب با بیان اینکه زمان برگزاری این مجمع عمومی فوق العاده هنوز مشخص نشده است، گفت: با توجه به اینکه افرادی از جناح های مختلف اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدال و مستقل در این نشست ها حضور دارند و افراد قابل اعتنایی نیز هستند به نظر می رسد امید احیای خانه احزاب تا قبل از پایان سال 92 محقق شود.

نشست وزیر کشور با 15 فعال حزبی، نیمه بهمن ماه در وزارت کشور برگزار شد که در این نشست همگان بر ضرورت احیای خانه احزاب تاکید داشتند.

*تقدیر جوانان حزب اعتدال و توسعه از فاطمه هاشمی

کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه با صدور نامه ای خطاب به فاطمه هاشمی رفسنجانی از پایبندی و پایمردی وی به گفتمان قانون و اعتدال تشکر و قدردانی کردند.



اینگونه هجمه‌های بی سابقه‌ به شما و خانواده‌ محترم‌تان بیانگر کینه‌ورزی کسانی است که در سال‌های گذشته عزم خود را جزم کردند تا آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار امام و رهبری را منزوی کنند؛ و حال که رای مردم در حماسه 24 خرداد انزوای خود آن‌ها را منجر شده است، تلاش می‌کنند با سیاه نمایی، تهمت و دروغ علیه مسئولان نظام، جایگاه متزلزل خود را احیا کنند.

اکنون که انتقاد شما به عدم برخورد جدی مجلس با یکی از نمایندگان که صحن مجلس را به عرصه توهین و افترا علیه برادرتان تبدیل کرد؛ موجبات محکومیت شما را به وجود آورده است، بر خود لازم می دانیم از پایبندی و پایمردی همیشگی‌تان بر گفتمان قانون و اعتدال و تلاش‌های وصف ناپذیرتان در شکل گیری و بالندگی حزب اعتدال و توسعه تشکر و قدردانی نماییم. بی شک حکم صادر شده، هرگز خدمات و تلاش‌های جنابعالی و خاندان مکرم هاشمی را برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

*برگزاری نشست شورای مشورتی اصلاح‌طلبان قم

**موسوی‌تبریزی: در دین‌داری منتقدین توافق ژنو شک دارم/ آمریکا ابرقدرت است

نشست شورای مشورتی اصلاح‌طلبان قم به مأمنی برای ابراز نظرات مخالف و مغایر سیاست‌های کلی نظام و دفاع از سران و عوامل فتنه آن‌ هم در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل شد.

بیر مجمع محققین و مدرسین با تاکید بر اینکه آمریکا ابرقدرت جهانی است، ادامه داد: نباید توقع داشت که امروز بیاید و در مسیر ما حرکت کند. ما اگر عاقل باشیم وقتی آمریکا هر چند برای نیاز خودش یک قدم به سوی ما بر می‌دارد ما باید از آن یک قدم به نفع خودمان استفاده کنیم.

موسوی تبریزی افزود: ما باید تدبیر را دنبال کنیم و تدبیر ما کمک کردن به دولت تدبیر است. کمک کردن به نماینده دولت در استان است. اصلاح‌طلبان باید دندانه کلید دولت تدبیر در استان باشند و من نیز به سهم خود هر کاری که در توانم باشد برای اصلاح‌طلبان انجام خواهم داد.

از دعا برای میرحسین موسوی تا کنایه به مراجع تقلید

برگزاری نشست اصلاح‌طلبان در قم حواشی خاصی نیز داشت.

احمد منتظری، فرزند حسینعلی منتظری و نمایندگانی از بیوت شیخ یوسف صانعی و موسوی اردبیلی در این گردهمایی حضور داشتند.

- در بنر نصب شده برای این همایش تصاویر هاشمی رفسنجانی، روحانی و خاتمی در کنار هم نقش بسته بود.

- سید حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین در خلال سخنان خود بارها با کنایه مواضع و اعتراضات مراجع عظام تقلید در خصوص توافق ژنو را زیر سوال برد.

- وی همچنین با عنوان «بیت معظم آیت‌الله العظمی منتظری» به دلیل شرکت در این گردهمایی تقدیر و برای آزادی میرحسین موسوی از حصر دعا کرد!

- فرستادن صلوات هنگام بردن نام منتظری و میرحسین موسوی از حاشیه‌های دیگر این گردهمایی بود و این در حالی است که بارها نام امام راحل در این مراسم بدون ذکر صلوات برده شد.

- سخنران این مراسم اصلاح‌طلبان را به حمایت و کمک به نماینده دولت تدبیر و امید در استان قم فراخواند.

*استمرار جلسات احمدی‌نژاد و وزرای سابق دولت در ساختمان ولنجک

**رحیمی: استمرار جلسات احمدی‌نژاد با دولتمردان سابق

معاون اول دولت دهم در پایان با اشاره به استقرار احمدی‌نژاد در ساختمان ولنجک تصریح کرد: در این ساختمان احمدی‌نژاد جلساتی را با وزرای سابق دولت به صورت گپ دوستانه‌ای برگزار می کند.



**حسینی: جلسات احمدی‌نژاد با وزرا جمع شدن دوستان قدیمی است

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره جلسات وزرای دولت نهم و دهم با محمود احمدی نژاد اظهار داشت: جلساتی که آقای احمدی‌نژاد ترتیب می‌دهد برای جمع شدن همکاران و دوستان قدیمی دور یکدیگر است و موضوع خاصی نیست.

وی افزود: همه وزرای دولت گذشته به این جلسات دعوت شدند و هرچند وقت یکبار این جلسات برگزار می‌شود و همکاران سابق دورهم جمع می‌شوند و چیز غیر عادی و غیر معمولی نیست.

البته گفته شده بود برخی از وزرا و مسئولین دولت گذشته،شرط حضور خود را عدم حضور مشایی عنوان کرده و این موضوع را از طریق زریبافان به احمدی نژاد اعلام کرده بودند و بر این موضوع تاکید داشتند که تنها در صورت عدم حضور اسفندیار رحیم مشایی، حاضر به شرکت در این جلسات هستند.

زریبافان، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، دانشجو وزیر علوم، مصلحی وزیر اطلاعات، قاسمی وزیر نفت و بختیاری وزیر دادگستری دولت احمدی نژاد از جمله افرادی بودند که به دلیل حضور مشایی در این جلسات حاضر به شرکت در جلساتی که احمدی نژاد ترتیب داده‌است، نشده‌اند.

*روحانی ضلع سوم یک مثلث در کتاب از نیاوران تا پاستور

کتاب «از نیاوران تا پاستور» به قلم امیر رضا پرحلم با موضوع روایت داستانی از حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

این کتاب که شروع و انتهایش با روایت‌های داستانی از ماه‌های پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد همراه می‌شود؛ به حوادث سیاسی دوران چند ماهه قبل و پس از ریاست جمهوری وی می‌پردازد و نویسنده در خلال آن سعی داشته تا در بخش‌های مختلف کتابش ماجراهای منتهی به انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری و حواشی آن را بازخوانی کند.

بخش دیگری از این کتاب به ماجرای تصمیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات باز می‌گردد و در پی آن روایت داستانی از حضور مردانی ناشناس در شورای نگهبان می‌دهد که بر تصمیم این شورا برای تایید نشدن صلاحیت هاشمی برای حضور در انتخابات تاثیر می‌گذارد.

بخش دیگری از این کتاب با عنوان مثلث نیاوران با عبارت «شیخ زیرک» به سراغ معرفی حجت‌الاسلام حسن روحانی رفته است و او را ضلع سوم مثلثی معرفی می‌کند که هاشمی و خاتمی دو ضلع دیگر آن هستند.

این فصل همچنین روایتی قابل توجه از قرارهای ظهرگاهی ناهار میان هاشمی و روحانی منتشر کرده است که در نهایت منجر به معرفی روحانی به عنوان گزینه نهایی ریاست جمهوی طیف سیاسی معروف به نیاوران شد.

**«فائزه هاشمی» رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات شد

سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت: در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس، بدرالسادات مفیدی به‌عنوان نایب رئیس و عباس صفایی‌فر به‌عنوان دبیر و سخنگوی این انجمن انتخاب شدند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...