نسخه چاپی

دیدار رییس جمهور با نمایندگان و تشكل های غیر دولتی تا پایان سال

قائم‌مقام وزیر كشور در امور اجتماعی درباره زمان دیدار NGO‌ها و تشكل‌های غیردولتی با رئیس‌جمهور گفت: قرار است طی هفته‌های آتی این دیدار برگزار شود، اما هنوز زمان مشخصی برای آن تعیین نشده است.

به گزارش نما؛ به نقل باشگاه خبرنگاران،"مرتضی میرباقری" قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی درباره زمان دیدار NGO‌ها و تشکل‌های غیردولتی با رئیس‌جمهور گفت: قرار است طی هفته‌های آتی این دیدار برگزار شود، اما هنوز زمان مشخصی برای آن تعیین نشده است.
وی افزود: به طور حتم این دیدار قبل از اتمام سال با حضور نمایندگان تشکل‌های غیر دولتی برگزار خواهد شد.
میرباقری در پاسخ به سوالی درباره اصلاح آئین‌نامه اجرایی تشکل‌های غیردولتی اظهار داشت: در حال حاضر آئین‌نامه اجرایی درباره تشکل‌های غیر‌دولتی که در سال ۱۳۸۴ به تصویب دولت رسیده است، همچنان مبنای عمل برای فعالیت تشکل‌های غیردولتی است.
وی تصریح کرد: ما امیدواریم خطوط اصلی فعالیت‌های تشکل‌های غیر دولتی که در نشست با رئیس جمهور مطرح می‌شود، جزء مبانی لایحه‌ای که قرار است فعالیت‌های تشکل‌های غیردولتی را تعیین می‌کند، قرار گیرد.
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی اظهار داشت: در هر صورت بهترین راه حل درباره اصلاح آئین‌نامه تشکل‌های غیر دولتی این است که ما یک مصوبه نهایی در مجلس شورای اسلامی برای تشکل‌های غیر دولتی داشته باشیم.
میرباقری افزود: برای اصلاح آئین نامه NGO‌ها و تشکل‌های غیر دولتی اولین شیوه این است که مجلس طرحی را ارائه کند و دیگری براین مبنا قرار دارد که دولت لایحه‌ای را برای فعالیت تشکل‌های غیر دولتی تنظیم کند.
وی اظهار داشت: با توجه به تمایلات دولت یازدهم این دولت درصدد است که لایحه‌ای را در راستای اصلاح آئین‌نامه تشکل‌های غیردولتی تنظیم و به مجلس تقدیم کند، از این رو مسئولیت این کار را به وزارت کشور واگذار کرده است.
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی تاکید کرد: در راستای اصلاح آئین‌نامه اجرایی تشکل‌های غیر‌دولتی وزارت کشور جلسات اولیه‌ای را با دستگاه‌های ذیربط داشته و امیدواریم بعد از جلسه با رئیس‌جمهور، جلسات تخصصی را با نمایندگان NGO‌ها برگزار کنیم و بتوانیم در سال آینده یک لایحه جامع، کامل و قوی که حافظ منافع تشکل‌های غیر‌دولتی باشد، به مجلس ارائه دهیم.

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...