نسخه چاپی

ضرب العجل ۱۲ساعته روسیه به اوكراین رد شد

عکس خبري -ضرب العجل ??ساعته روسيه به اوکراين رد شد

روسیه هرگونه ضرب الاجل در شبه جزیره كریمه را رد كرد. این در حالیست كه پیش تر شبكه العربیه از ضرب العجل ۱۲ ساعته روسها برای خروج نیروهای اوكراین دركریمه خبر داده بود.

به گزارش نما، تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد وزارت دفاع روسیه صدور هر گونه ضرب الاجل به نیروهای اوکراینی در شبه جزیره کریمه را رد کرده است.



شناورهای روسیه خلیج سواستوپول را مسدود کردند





پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد شناورهای نیروی دریایی روسیه خلیج سواستوپل را مسدود کردند.جزئیات بیشتری از این خبر مخابره نشده است.



اشغال ساختمان های پارلمان و دولت محلی دونتسک

تظاهر کنندگان طرفدار روسیه ساختمانهای محل استقرار دولت محلی و نیز پارلمان محلی در دونتسک اوکراین را اشغال کردند.تظاهرکنندگان طرفدار روسیه نیز به ساختمان پارلمان محلی اودسا حمله کردند.شبکه تلویزیونی سوریه گزارش داد، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: این کشور خواستار تشکل دولت وحدت ملی در اوکراین است که منافع همه گروه های سیاسی را مد نظر قرار دهد.

اوکراین همچنان یک شریک تجاری مهم برای روسیه است

نخست وزیر روسیه روز دوشنبه گفت: اوکراین همیشه یک شریک تجاری مهم برای روسیه بوده است و خواهد بود.دمیتری مدودف افزود: این مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما تحولات در اوکراین را به دقت زیر نظر داریم.وی تصریح کرد: دو کشور دسامبر گذشته موافقتنامه هایی الزام آور را امضا کردند و این موافقتنامه ها هنوز تغییر نکرده و به قوت خود باقی است.همچنین وزیر امور خارجه روسیه، از تهدیدهای (غرب) به تحریم و محاصره اقتصادی (روسیه) بر سر اوکراین، به شدت انتقاد کرد.سرگئی لاوروف روز دوشنبه در بیست و پنجمین نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خواستار اجرای توافقنامه بیست و یکم فوریه درباره اوکراین از جمله اصلاح قانون اساسی و برگزاری همه پرسی در همه مناطق این کشور شد.وی افزود: اقدامات و تحرکات روسیه در اوکراین برای دفاع از شهروندان روس و حقوق بشر است.وزیر امور خارجه روسیه، از تهدیدهای (غرب) به تحریم و محاصره اقتصادی (روسیه) بر سر اوکراین، به شدت انتقاد کرد.وی دولت جدید اوکراین را به حمله به " اقلیت ها " متهم کرد.وزیر امور خارجه روسیه حضور « تندروها » را در شهرهای اوکراین محکوم کرد.سرگئی لاوروف از شرکای غربی کشورش خواست محاسبات ژئوپلیتیک را کنار بگذارند و نخست به مردم اوکراین بیندیشند.




بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواهد خواست از هرگونه اقدام یا اظهار نظری که باعث وخامت بیشتر اوضاع در اوکراین شود، پرهیز کند.

جان کری: مداخله روسیه در اوکراین تجاوز نظامی است

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا تاکید کرد: مداخله نظامی روسیه در اوکراین نقض همه تعهدات بین المللی روسیه است.

جان کری درباره بحران اوکراین گفت: کاری که روسیه در اوکراین انجام می دهد، تجاوز به خاک این کشور است و روسیه حاکمیت و استقلال اوکراین را نقض کرده است. روسیه تعهدات بین المللی خود را زیر پا گذاشته است. روسیه به تعهدات خود در قبال منشور سازمان ملل متحد و پیمان هلسینکی پشت کرده است. روسیه با این کار توافقنامه هزار و نهصد و نود و چهار بوداپست را نقض کرده است.

اعزام سریع ناظران سازمان امنیت اروپا به اوکراین

رئیس سازمان همکاری و امنیت اروپا ، اعزام هیاتی از کارشناسان خود را برای بررسی «حوادث اخیر» اوکراین، خواستار شده است.

همچنین آمریکا اعزام هرچه زودتر ناظران سازمان همکاری و امنیت اروپا (OSCE) به اوکراین را خواستار شده است.

تیم گولدیمن فرستاده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص اوکراین اواخر یکشنبه شب گذشته خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص اوکراین شد.

قرار است در این نشست گزارش فرستاده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص اوکراین ارائه شود.

سوییس اکنون ریاست دوره ای سازمان امنیت وهمکاری اروپا را برعهده دارد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است این کشور و چین به طور کلی درباره مسائل اوکراین توافق دارند.

شبکه پرس تی وی به جزئیات بیشتر درباره خبر اشاره نکرد.

نخست وزیر شبه جزیره کریمه روز دوشنبه اعلام کرد: وزارت دفاع جمهوری خودمختار کریمه به زودی تشکیل خواهد شد.

سرگئی اکسیونوف گفت: به زودی وزارتخانه دفاع درچارچوب شورای وزیران کریمه آغاز به فعالیت خواهد کرد و من اطمینان دارم تشکیل این وزارتخانه برای شبه جزیره کریمه ضروری است ، مردم کریمه نشان داده اند که می توانند به طور مستقل از خود دفاع کنند.

اکسیونوف این مطالب را در مراسم ادعای سوگند وفاداری سران نهادهای امنیتی به مردم شبه جزیره کریمه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: دولت جدید در پی حفظ صلح است و می خواهد با همه روابط دوستانه داشته باشد.

خبرگزاری رویترزگزارش داد، گارد مرزی اوکراین اعلام کرد: روسیه هرگونه ارتباط با تلفن همراه را در مناطقی از شبه جزیره کریمه قطع کرد و هم زمان گزارش هایی از تحرکات نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه و نزدیک شهر سواستوپول مخابره شده است.

گارد مرزی اوکراین روز دوشنبه از افزایش خودروهای زرهی روسیه در آبراه باریکی که روسیه را از منطقه کریمه اوکراین جدا می کند ، خبر داد.

سخنگوی گارد مرزی اوکراین در بیانیه ای با اشاره به این مطلب اعلام کرد: کشتی های روسیه در شهر بندری سواستوپل- که پایگاه بخشی از ناوگان نیروی دریایی روسیه است- و اطراف آن گشت زنی می کنند.

بنا بر اعلام سخنگوی گارد مرزی اوکراین، روسیه خودروهای زرهی خود را نزدیک بندری در خاک خود در آبراه کرچ افزایش داده است.

اوج تنش در اوکراین،موافقت پوتین با تشکیل گروه تماس

رئیس جمهوری روسیه پس از گفت و گوی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پیشنهاد وی را در مورد بحران اوکراین برای تشکیل گروه تماس پذیرفت.

دولت آلمان روز یکشنبه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با پیشنهاد صدر اعظم آلمان مبنی بر تشکیل گروه تماس برای گفت و گو میان طرفین درگیر در بحران اوکراین موافقت کرده است.

دولت آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین پیشنهاد صدر اعظم آلمان را مبنی بر تشکیل سریع یک هیئت تحقیق و نیز یک گروه تماس پذیرفته است."

بر اساس این بیانیه، ممکن است این هیئتها با مدیریت "سازمان امنیت و همکاری اروپا" به برقراری گفت و گویی سیاسی در بحران اوکراین بپردازند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد، اگرکرملین موضع خود را در خصوص اوکراین تغییر ندهد روسیه بهای سنگینی خواهد پرداخت.

موری مک کالی وزیر امور خارجه نیوزیلند روز دوشنبه سفیر روسیه را فراخواند و از دولت روسیه خواست برای کاهش تنش در اوکراین مذاکرات را آغاز کند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تماس های تلفنی جداگانه ای با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و برونیسلاو کوموروفسکی رئیس جمهوری لهستان درباره اقدام نظامی روسیه در اوکراین ابراز نگرانی کردند و چنین اقدامی را نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی خواندند.

ناتو از روسیه خواست نیروهایش را از اوکراین خارج کند

نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از روسیه خواستند ضمن خارج کردن نیروهایش از اوکراین، از مداخله بیشتر در امور این کشور خودداری ورزد.

دبیرکل این ائتلاف نظامی یکشنبه پس از هفت ساعت گفتگو در بروکسل ضمن اعلام این درخواست گفت: ما افزایش تدریجی حضور نظامیان روسی را در کریمه محکوم می کنیم.

آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو خطاب به خبرنگاران گفت: ما از روسیه می خواهیم به همه تعهدات بین المللی اش پایبند باشد و با بازگرداندن نیروهایش به پایگاه هایشان، از هرگونه مداخله در دیگر نقاط اوکراین خودداری ورزد.

نمایندگان کشورهای عضو ناتو می گویند آنها قصد دارند از طریق شورای «ناتو - روسیه» با مسکو وارد گفتگو شوند.

راسموسن خاطرنشان کرد چنین ملاقاتی به زودی صورت خواهد گرفت.

جان کری به اوکراین سفر می کند

وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه به کیف، پایتخت اوکراین می رود تا حمایت کشورش را از دولت جدید کیف اعلام کند.

وزارت امور خارجه امریکا روز یکشنبه بیانیه ای کوتاه صادر و در آن اعلام کرد جان کری، وزیر امور خارجه این کشور در سفر به اوکراین، حمایت واشنگتن را از مقامات موقت کیف اعلام خواهد کرد.

این تصمیم در حالی مطرح می شود که یک مقام مسئول در امریکا اعلام کرد نیروهای روسیه کنترل کامل جمهوری خودمختار کریمه را در دست دارند.

خبرها از شبه جزیره کریمه در اوکراین از تسلط هواداران روسیه بر مراکز دیگری در این منطقه حکایت دارد.

گفته می شود مخالفان حکومت جدید اوکراین علاوه بر کنترل ساختمان های دولتی و مراکز سیاسی و شریان های ارتباطی، بر پایگاه نظامی اوکراین در کریمه مسلط شده اند.

نماینده اوکراین در سازمان ملل هم از غرب خواست از کشورش در مقابل اقدام نظامی احتمالی روسیه حمایت کند.

وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز برای بررسی اوضاع اوکراین در بروکسل نشست ویژه برگزار می کنند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین دوشنبه بعد از ظهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، دیپلمات ها اعلام کردند نشست جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین دوشنبه بعدازظهر برگزار می شود.





۱۳۹۲/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...