نسخه چاپی

آغاز مجدد درگیری‌ها در مناطق مختلف شرق اوكراین

ساكنان محلی اسلاویانسك و كراماتورسك در شرق اوكراین از آغاز مجدد درگیری‌ها در این مناطق بین نیروهای دولتی و استقلال طلبان خبر می‌دهند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از ریانووستی؛ ادامه درگیری های خونین در شرق اوکراین در شرایطی است که استقلال طلبان از شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک عقب نشینی کرده و رئیس جمهور اوکراین دستور داده است تا پرچم این کشور بار دیگر در این مناطق به اهتزاز درآید.

بر اساس این گزارش توپخانه ارتش اوکراین بار دیگر امروز یکشنبه روستاهایی در نزدیکی شهر اسلاویانسک را گلوله باران کرده است. منابع امنیتی اوکراین بر این باورند که هنوز نیروهای استقلال طلب در بخش هایی از اسلاویانسک و کراماتورسک مخفی شده اند.

با تصرف اسلاویانسک توسط نیروهای دولتی اوکراین سربازان اقدام به جستجوی افرادی می کنند که به استقلال طلبان وفادار هستند. استقلال طلبان در منطقه لوگانسک نیز از ادامه درگیری ها طی شب گذشته در نزدیکی فرودگاه لوگانسک خبر دادند. این فرودگاه هم اکنون در کنترل نیروهای دولتی اوکراین است.

از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش اوکراین در مناطق شرقی تاکنون ده ها نفر از نیروهای نظامی و غیر نظامی کشته و زخمی شده اند. عملیات نظامی ارتش اوکراین موجب آواره شدن هزاران نفر از اهالی شرق این کشور نیز شده است.

کی یف و قدرت های غربی روسیه را به دست داشتن در تنش های داخلی اوکراین متهم کرده اند ولی مسکو بارها ضمن رد این اتهامات اعلام کرده است که غرب به بهانه بحران اوکراین قصد دارد حضور و نفوذ خود را در شرق اروپا گسترش دهد.

۱۳۹۳/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...