نسخه چاپی

آمار آوارگان اوكراینی در روسیه

وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه تعداد پناهجویان اوكراینی كه در پی عملیات نظامی ارتش این كشور به خاك روسیه گریخته‌اند را بیش از 30 هزار نفر اعلام كرد كه حدود 11 هزار نفر از آنها را كودكان تشكیل می‌دهند.

به گزارش نما، خبرگزاری «نووستی» نوشت: وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه امروز اعلام کرد که تعداد اتباع روسی که در نتیجه عملیات نظامی ارتش این کشور در مناطق شرق و جنوب اوکراین مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و به خاک روسیه گریخته‌اند، به بیش از 30 هزار نفر رسیده است.

بر اساس این اطلاعات، تعداد پناهندگان اوکراینی در منطقه راستوفسک روسیه، در مجاورت خاک اوکراین، از اول ماه ژوئن (ابتدای تابستان) بطور فزاینده‌ای افزایش یافته است. تنها ظرف 24 ساعت گذشته و در پی تشدید درگیری‌ها بین نیروهای دولتی اوکراین و استقلال طلبان، حدود 1700 نفر به خاک روسیه پناه آوردند که 520 نفر از آنها کودک هستند. در مجموع طی این مدت (از اول ژوئن) 30370 نفر در اردوگاه‌های موقت ایجاد شده در منطقه سکنی گزیده و یا نزد اقوام خود در خاک روسیه بسر می‌برند که حدود 11000 نفر از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند.

وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه همچنین اعلام کرد که به دلیل عدم امکانات کافی برای پناهجویان اوکراینی در مناطق همجوار مرزی، تعداد 700 تن از این افراد امروز، دوشنبه با استفاده از هواپیماهای ترابری این وزارتخانه به سایر مناطق فدراسیون روسیه فرستاده شدند.

۱۳۹۳/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...