نسخه چاپی

رادیو فرانسه: گروه 1+5 دیگر جبهه واحد و متحدی نیست

رادیو بین‌المللی فرانسه طی گزارشی با اشاره به بحث تعداد سانتریفیوژها و ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم ایران به عنوان اختلاف اصلی ایران و 1+5 در مذاكرات هسته‌ای، اعلام كرد كه گروه 1+5 دیگر جبهه واحد و متحدی نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، رادیو بین‌المللی فرانسه طی گزارشی نوشت: وزرای امور خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان روز یکشنبه بمنظور بررسی وضعیت مذاکرات جاری میان مذاکره‌کنندگان گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به علاوه آلمان) و ایران، در هتل «کوبورگ» واقع در مرکز وین گردهم آمدند.

هدف از این دیدار در واقع تقویت مذاکرات بود چرا که زمان در حال سپری شدن است و اختلاف موضع و رویکرد در پرونده هسته‌ای میان طرف ایرانی و گروه 1+5 همچنان باقی است.

رادیو بین‌المللی فرانسه در ادامه گزارش خود افزود: اختلافات ایران و گروه 1+5 در زمینه‌های مختلفی است که همواره موجب بلوکه شدن روند مذاکرات بوده است اما آنچه بیش از همه حائز اهمیت است بحث تعداد سانتریفیوژها و ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم ایران است.

«لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در وین در اظهاراتی اعلام کرد: «متاسفانه مواضع طرفین از یکدیگر دور هستند.»

این در حالیست که «ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس نیز در اظهاراتی مشابه فابیوس از وجود اختلاف در مواضع طرفین سخن گفت و اعلام کرد که انتظار حصول توافق در روز جاری را ندارد.

اگر چه در حال حاضر بحث تمدید مذاکرات رسما رد می‌شود، اما گروه 1+5 دیگر جبهه‌ واحد و متحدی نیست و مصداق آن نیز حضور نمایندگان روسیه و چین در مذاکرات روز یکشنبه وین است.

۱۳۹۳/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...