نسخه چاپی

كنگره به دنبال مجوز برای حمله هوایی به سوریه

نمایندگان كنگره آمریكا در حال تهیه قانونی برای مجاز كردن ارتش این كشور برای حمله هوایی به سوریه هستند.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، سران ناتو از جمله رئیس جمهور آمریکا برای سران داعش این پیام را داشتند که روزهای آنان در حال به سر آمدن است. اوباما در تلاش است حمایت بین المللی را برای مقابله با این گروه تروریستی به دست آورد.

وی برای هرگونه اقدام نظامی گسترده، نیاز به مجوز کنگره آمریکا دارد و نمایندگان کنگره نیز از وی می خواهند راهبردی در این باره مشخص کند.

سخنان اوباما در نشست پایانی ناتو نشان از راهبردی دارد که وی می خواهد پیش رو بگیرد. به گفته اوباما، هدف از کار انداختن این گروه به شکلی است که دیگر نتواند آسیبی متوجه آمریکا کند. با این حال، رسیدن به چنین هدفی در سوریه که آمریکا از دولت آن حمایت نمی کند همچنان چالشی عمده به شمار می آید.

نمایندگان کنگره در هر دو حزب از جمله "فرانک ولف" جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و "بیل نلسون" دمکرات در سنا در تلاش برای تصویب قانونی هستند که پیش از هرگونه تقاضا از سوی رئیس جمهور آمریکا، مجوز حمله هوایی در داخل سوریه را می‌دهد.

تاکنون اوباما گفته است هیچ نیروی نظامی آمریکایی وارد سوریه نمی شود و تلاش می شود تا از گروه هایی میانه رو مانند گروه موسوم به "ارتش آزاد" حمایت شود تا این گروه به صورت مستقیم به مبارزه با داعش وارد شود.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...