نسخه چاپی

سید علی یزدیخواه در گفتگو با نما:

به دنبال مسدود كردن پلتفرم‌های خارجی نیستیم/افرادی به دنبال بزرگنمایی فیلترینگ هستند

عکس خبري - به دنبال مسدود کردن پلتفرم‌هاي خارجي نيستيم/افرادي به دنبال بزرگنمايي فيلترينگ هستند

عضو كمیسیون مشترك طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس گفت:همه مواردی كه در طرح تنظیم مقررات آمده قبلاً در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است.

سید علی یزدیخواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس اظهار داشت: ما در قالب این طرح به دنبال حمایت از پلتفرم های داخلی هستیم.

وی تاکید کرد: ما در قالب این طرح می‌کوشیم یک تنظیم‌گری اصلی را تعریف کنیم تا چارچوب کلی را برای کسانی که می خواهند در این عرصه فعالیت کنند، تعیین کند.

عضو کمیسیون مشترک تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس با اشاره به مفاسد در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: متاسفانه مفاسد اخلاقی در شبکه های اجتماعی به قدری زیاد است که هیچ فردی جرأت نمی‌کند فرزند خود را پای اینترنت تنها بگذارد.

یزدی خواه با طرح این سوال سوال مبنی بر اینکه مسئول سالم سازی فضای مجازی در کشور کیست ؟ اظهار داشت: آیا ما در این شرایط نیاز به قانون در فضای مجازی داریم و یا خیر؟ اگر نیاز به قانون داریم چه کسی باید این قوانین را تعیین کند؟ برخی می‌گویند شورای عالی فضای مجازی قوانینی را در این بخش تصویب کرده است؛ خب پاسخ این است که اگر این موارد تأثیرگذار بود دیگر مشکلات حل می شد.

یزدیخواه اظهار داشت: ما مسئول بی‌تدبیری و ندانم کاری و رها شدگی کار ها در دولت قبل هستیم لذا همه مواردی که در طرح تنظیم مقررات آمده قبلاً در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است و ما چیز جدیدی نداریم و ما حتی مواردی را هم که قبلاً تصویب شده است را کم کرده ایم.

وی تاکید کرد: در طرح هایی که مربوط به دولت قبل می شد، مسئله مسدود سازی مطرح بود اما ما در طرح خودمان چیزی به عنوان مسدودسازی نداریم و این مسائل را از میان برداشته ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ما به دنبال مسدود کردن پلتفرم‌های خارجی نیستیم لذا ما تاکید داریم که باید پلتفرم های داخلی را تقویت کنیم. همچنین ما باید با امتیاز دادن به این پلتفرم ها آنها را مورد توجه قرار دهیم.

این نماینده مجلس با اشاره به دایر شدن فروشگاه اینترنتی در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: ما به واسطه این فروشگاه ها کالایی را خریداری می‌کنیم اما دو روز بعد می‌بینیم که آن پیج فروش کالا به طور کلی بسته شده است در این شرایط ما باید یقه چه کسی را بگیریم؟

عضو کمیسیون مشترک طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس اظهار داشت: ما در این طرح مجتمع قضایی ویژه‌ای برای تخلفات فضای مجازی پیش‌بینی کردیم که با حضور متخصصین امر در این حوزه، نظارت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال نظام‌مند کردن فضای مجازی هستیم گفت: آنهایی که نمی‌خواهند فضای مجازی نظام مند شود حتماً در سایه بی قانونی سود بیشتری کسب می کنند لذا این افراد به دنبال بزرگنمایی مسئله‌ای همچون فیلترینگ در قالب این طرح هستند که اصلاً باید گفت این مسئله در طرح مذکور وجود ندارد.

وی تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که این طرح نیاز ضروری جامعه است و باید این موضوع هرچه سریعتر مدنظر قرار گیرد.

یزدیخواه تصریح کرد: متاسفانه ما پایه‌های کسب و کارمان را در پلتفرم های خارجی بنا کرده ایم و این جای سوال دارد که اگر روزی این شبکه‌ها قطع شود چه اتفاقی رخ خواهد داد لذا ما باید در این حوزه حتماً پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهیم.

۱۴۰۰/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...