نسخه چاپی

گسترش جغرافیای مقاومت در فلسطین/هراس رژیم صهیونیستی از موج عملیات مقاومتی

عکس خبري -گسترش جغرافياي مقاومت در فلسطين/هراس رژيم صهيونيستي از موج عمليات مقاومتي

اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان باعث نشده كه از مقاومت آنها در مناطق مختلف فلسطین كاسته شود.

به گزارش نما، دلیل اینکه رژیم صهیونیستی اصرار دارد مجموعه حملاتی را که اخیراً از سوی فلسطینی‌ها انجام شده به یک مکان خاص، یعنی اردوگاه آوارگان «جنین» در شمال کرانه باختری مرتبط کند، پرسش هایی را مطرح کرده است؛ کابینه نفتالی بنت می‌تواند به سادگی دستور عملیات نظامی مرگبار دیگری را در جنین بدهد تا به شهرک نشینان خود اطمینان دهد که اوضاع تحت کنترل است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در واقع، در ۹ آوریل (۲۰ فروردین)، ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جنین یورش برد و یک فلسطینی را به شهادت رسانده و ده نفر دیگر را زخمی کرد؛ با این حال، مشکل رژیم صهیونیستی بسیار بزرگتر از منطقه جنین است.

اگر وقایع را که از عملیات با سلاح سرد در ۲۲ مارس (دوم فروردین) در جنوب شهر بئرسبع، که به هلاکت سه شهرک نشین در تل آویو، از جمله دو افسر ارتش، خاتمه یافت، بررسی کنیم به یک نتیجه آشکار خواهیم رسید؛ این حملات باید تا حدی هماهنگ بوده باشند.
انتقام‌جویی خودجوش فلسطینی‌ها در قبال خشونت‌های اشغالگران صهیونیست به ندرت از نظر زمان یا سبک از این الگو پیروی می‌کند؛ تمام حملات، به استثنای بئرسبع، با استفاده از سلاح گرم انجام شد.

مبارزان همانطور که در فیلم‌های برخی از وقایع و اظهارات شاهدان نشان می‌دهند، به خوبی آموزش دیده بودند و با خونسردی زیادی عمل می‌کردند.

نمونه آن رویداد ۲۷ مارس (هفتم فروردین) حضره بود که توسط دو پسرعمو از شهر عرب نشین «ام الفهم» در داخل اراضی اشغالی انجام شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مهارت‌های غیرقابل انکار این دو نفر مسلح به سلاح‌ خبر دادند.

برخلاف عملیات فلسطینی‌ها که در جریان انتفاضه دوم فلسطین (سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵) در پاسخ به خشونت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، اقدامات اخیر عموماً دقیق‌تر بوده و به دنبال پرسنل پلیس و مقامات نظامی هستند و به وضوح با هدف متزلزل کردن احساس امنیت کاذب رژیم صهیونیستی و تضعیف سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم انجام می‌شوند.

به عنوان مثال، در عملیات بنی براک، در ۲۹ مارس (۹ فروردین)، یک زن ساکن اراضی اشغالی که در صحنه بود، به خبرنگاران گفت «فرد عامل عملیات از ما خواست که از محل دور شویم، زیرا نمی‌خواست زنان یا کودکان را هدف قرار دهد.»

در حالی که گزارش‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اخیراً درباره «موج حملات» در ماه مبارک رمضان هشدار داده‌اند، آنها به وضوح تصور کمی از نوع یا مکان و نحوه عملیات فلسطینی‌ها داشتند.

پس از عملیات بئرسبع، سردرگمی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای روزها ادامه داشت؛ اندکی پس از حمله تل آویو، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع رسمی از دو نفر عامل عملیات صحبت کردند و مدعی شدند که یکی از آن‌ها در ساختمانی مجاور محل عملیات گیر افتاده است؛ این نادرست بود، زیرا تنها یک نفر وجود داشت و او ساعاتی بعد در شهری دیگر به شهادت رسید.

برای آرام کردن صهیونیست‌های خشمگین، ارتش رژیم صهیونیستی بارها به شهر و کمپ آوارگان جنین حمله کرد و هر بار چندین فلسطینی به شهادت رسیده و بسیاری را زخمی کرد.

افراد به شهادت رسیده شامل نوجوانی ۱۵ ساله است که در ۲۴ آگوست از تهاجم رژیم صهیونیستی با تلفن همراه خود فیلم گرفته بود؛ دقیقاً همان سناریو در ۹ آوریل انجام شد.

مقامات و رسانه‌های صهیونیستی بار دیگر به راحتی تقصیر را به گردن جنین می‌اندازند؛ با این کار، رژیم صهیونیستی می‌خواهد این تصور را ایجاد کند که پدیده جدید عملیات تلافی جویانه فلسطینی‌ها محدود به یک مکان است، جایی که در مجاورت اراضی اشغالی قرار دارد و می‌توان به راحتی با آن مقابله کرد.

انجام یک عملیات نظامی توسط رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین ممکن است در خدمت برنامه سیاسی نفتالی بنت باشد و حس قدرت را منتقل کند اما همه این‌ها یک اصلاح موقت است؛ حمله به جنین در دراز مدت هیچ کمکی به رژیم صهیونیستی نمی‌کند.

حملات مجدد فلسطینی‌ها از جغرافیای بسیار گسترده تری صحبت می‌کنند: نقب، ام الفحم، کرانه باختری.

بذر عملیات‌ شهادت طلبانه به جنگ رژیم صهیونیستی در ماه می‌ گذشته واعتراضات متعاقب فلسطینیان مرتبط است، که در هر بخش از فلسطین، از جمله جوامع فلسطینی در داخل اراضی اشغالی فوران کرد.

اگر رژیم صهیونیستی به آزار مردم فلسطین تحت سیستم کنونی اشغال نظامی و تعمیق آپارتاید ادامه دهد، فلسطینیان مطمئناً تا زمانی که وضعیت تغییر نکند، به پاسخگویی خود ادامه خواهند داد؛ هیچ مقدار خشونت رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد.
منبع: میزان

۱۴۰۱/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...