نسخه چاپی

رئیس مركز پژوهش های مجلس:

پرداخت یارانه به شكل مساوی بین تمامی دهك های جامعه عادلانه نیست

حذف یارانه دهك های پردرآمد ضروری است و باید برای شناسایی دقیق این دهك ها راهكارهای كارشناسی در نظر گرفته شود.

به گزارش نما به نقل از موج ،کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و میامی در خانه ملت درخصوص امکان حذف یارانه ها به خبرنگار خبرگزاری موج اظهارداشت: با توجه به اینکه وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرده در شرایط فعلی ابزارهای لازم برای شناسایی دهک های پردرآمد در دست نیست، لذا باید یکی از همکاری ها مجلس و دولت یازدهم در این زمینه باشد.
وی ادامه داد: پرداخت یارانه به شکل مساوی بین تمامی دهک های جامعه عادلانه نیست، حذف یارانه دهک های پردرآمد ضروری است و باید برای شناسایی دقیق این دهک ها راهکارهای کارشناسی در نظر گرفته شود.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس افزود: برای شناسایی دهک های پر درآمد باید ساز و کارهایی طراحی شود که دارایی ها و درآمد افراد دقیق گزارش شود.
وی با اشاره به گام‌های متقابل دولت تدبیر و امید و مجلس نهم در جهت تعامل با یکدیگر، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا به دور از حرکت‌های سیاسی در فضایی کارشناسانه در جهت تعامل هرچه بیشتر با دولت به ویژه در زمینه بحث‌های کارشناسی گام بردارد.
جلالی ادامه داد: باید با راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، فضای فکری و جو سیاسی دانشگاه را از رخوت و خمودگی که در چند سال اخیر به آن دچار شده است، بیرون آورد و نیرویی جدید به آن تزریق کرد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر نقش فرهنگ سازی در محیط دانشگاهی کشور، افزود: در محیط‌های دانشگاهی در کنار تلاش‌های علمی و فنی باید به امور فرهنگی نیز توجه ویژه‎ای شود و فضای علمی دانشگاه‌ها باید به سمتی حرکت کند که در ارتباط نزدیک با فضای کسب وکار نیروی جوان تحصیل‌کرده را برای بازار کار آماده کند.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...