نسخه چاپی

پیشنهاد حذف ۴۰ درصد از یارانه بگیران؛

اگر معجزه شود،یك میلیون نفر انصراف میدهند

این روش‌های اعلامی همچون انصراف داوطبانه از دریافت یارانه‌های نقدی هم به‌گونه‌ای است كه باز آدم نگران تدبیر می‌شود،بحث ۱۰۰ نفر و ۱۰۰۰ نفر نیست. اگر در كشور معجزه شود، در حالت خوشبینانه بیشتر از یك میلیون نفر برای انصراف از دریافت یارانه نقدی داوطلب نمی‌شوند.

به گزارش نما به نقل از مشرق ،محمد خوش چهره با تاکید بر این‌ که هدفمند کردن یارانه‌ها هم از نظر منطق و هم از نظر محتوا و شیوه‌های اعمالی و روش‌های اجرایی جای بحث‌های جدی دارد، اظهار داشت: در مرحله قبلی اجرای قانون، نظارت‌ها خیلی ضعیف بود و بخش خصوصی نسبت به آن اعتراض جدی داشت، چراکه قرار بود نسبت به بازسازی تولید اقدام کنند و بخشی از درآمد افزایش قیمت حامل‌های انرژی به تولید پرداخت شود که عملا این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: متعاقبا شعارهایی داده شد که تخصیص قبلی یارانه‌ها ضد عدالت بوده، بنابراین ما می‌خواهیم یارانه‌ها را عادلانه میان مردم توزیع کنیم، اما در عمل ناعادلانه عمل شد و تازه معلوم شد که ۴ میلیون نفر هم بیشتر یارانه نقدی می‌گیرد.

این استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با بیان این‌که پرداخت یارانه‌ها در کشور نباید استمرار پیدا کند، تصریح کرد: ما باید به رفع موانع از سر راه تولید فکر کنیم. کرامت مردم، کارگر و کشاورز در این است که خودش تولید کند؛ نه این‌که خانه‌نشین شود و یک پولی ماهانه بگیرد.

خوش چهره متذکر شد: با همه ملاحظات اگر بخواهم راه‌حل بدهم، این است که قطع دفعتا یارانه‌ها غیرممکن است، اما امکان تنظیم این‌که نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد یارانه‌بگیران حذف شوند، وجود دارد. دولت باید در یک اقدام شجاعانه، منطقی و با تدبیر برنامه حذف ۴۰، ۵۰ درصد از یارانه‌بگیران را در دستور کار قرار دهد.

وی با تاکید بر این‌که یارانه را می‌توان به فرصت غذایی تبدیل کند، اظهار داشت: این روش‌های اعلامی همچون انصراف داوطبانه از دریافت یارانه‌های نقدی هم به‌گونه‌ای است که باز آدم نگران تدبیر می‌شود. بحث ۱۰۰ نفر و ۱۰۰۰ نفر نیست. اگر در کشور معجزه شود، در حالت خوشبینانه بیشتر از یک میلیون نفر برای انصراف از دریافت یارانه نقدی داوطلب نمی‌شوند.

خوش چهره خاطرنشان کرد: توصیه من به دولت این است که ظرفیت‌های کارشناسی را بالا ببرد و از روش آزمون و خطا که رویه غالب دولت‌های قبلی بوده است و از روش اعمال باورها و سلایق و ایده‌های شخصی از سطح رییس‌جمهور تا وزرا بدون این‌که در بستر کارکارشناسی و تایید شده باشد، حذر کند. وی تصریح کرد : از آقای رئیس جمهور میخواهم به توصیه های کارشناسان گوش کند.منبع:اقتصادپرس

۱۳۹۲/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...